Bakhjulet...?

Picco

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
zx10r -05 (lime)
Vill jättegärna lära mig att köra på bakhjulet... men hur ska detta under ske med en hoj på 225kg torrvikt..
Någon som kan hjälpa lilla mig?
Ska man varva upp hojen ca 8ooo och släppa koppling... eller ska man varva upp hojen aggresivt?

Picco skrev:
Vill jättegärna lära mig att köra på bakhjulet... men hur ska detta under ske med en hoj på 225kg torrvikt..
Någon som kan hjälpa lilla mig?
Ska man varva upp hojen ca 8ooo och släppa koppling... eller ska man varva upp hojen aggresivt?

Gasa på ettan tills varvstoppet och släpp kopplingen fort, jävlar vad du kommer att wheeeeela :tummenupp

ta och sök så skall du finna

ps. tar inget ansvar om du gör som jag säger

honkiie skrev:
Gör så här, köp en annan hoj och så gasar du. Problem solved :tummenupp
Eller så lär du dig att hantera hojjen så kommer känslan efter ett tag så äre inga problem att få upp den,eventuellt så byter du hoj och gasar som honkiie sa :tummenupp
En kille som inte vet vad han gör ska nog inte ligga på ettan med kopplingen inne och varvstopp för att sedan dumpa kopplingen :D

Last edited:
Lägg dig i 90-100 på 2'an. Ge mer gas, samtidigt som du snabbt drar in kopplingen och släpper ut den igen. Hojen reser sig. Fortsätt ge jämn gas.

Ta det lugnt i början och försök få in känslan för hur du skall hantera kopplingen. Du kan gå högre upp än vad du tror innan du slår över, men dra inte medvetet upp den högt i början.

Håll styret rakt när framhjulet slår i.

Träning ger övning. :tungan

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg