Bakhjulet med landsvägs 125a?

jag kan få upp min mito på 1:an men sen är man vid 12000 varv och jag har inte lärt mej växla och balansen är inte den bästa så det blir inga långa saker
 
OlleR6 skrev:
När jag såg din kommentar kom jag å tänka på det, ostrypt går CRMen jättebra att åka bakhjul med, 1-3 var inga problem första gången jag provåkte polarens ;D Gäller bara att inte släppa ner den när man väl fåt upp den ;)

hehe, den e allt lätt att få upp på bakan. Men som du sa det gäller ju att inte släppa ner den :tungan Har hittils lyckats med 1-2. Men blir att träna lite nästa år

CayLe skrev:
På nsr'en så satt slangen från oljebehållaren till pumpen i framkant på tanken, så när man fick upp hojen på bakhjulet så försvann oljan därifrån för den la sej längst bak i behållaren, oavsett om du har nästan helt fullt i tanken. Samt att oljelampan började lysa.

Risken med att slanga med en nsr blir att man KAN få luft i oljeslangen vilket resulterar i att hojen inte får någon smörjning under en liten stund som kan räcka för att den ska skära totalt.

Ok, så är det inte uppbyggt på CRM:en. Fast nu när jag säger det så blir jag lite osäker :tungan Får ut o kolla sen :rolleyes: Men man ska ju aldrig wheela för mycket :P Men det är väl inte så stor chans heller :D
 
Last edited:
bakslanga

marcus_136 skrev:
Någon här på forumet som kan ÅKA på bakhjulet med landsvägare?
har inte sett nån som gjort det, men går gör det väl med en trimmad rd 125a?
och en sak till nån som har nån bra ide hur man ska fixa kopplings slir...har nya lameller och den slirar fortfarande lite på dom högre varven...hårdare kopplings fjädrar? läste att man kunde ta brickor också men borde inte kopplingen blir väldigt trög? eller får man stå ut med det :D


Jag har lyckats på ettan och tvåan.. men inte mer än så.. fast min är ju uppdrevat också.. :tungan
 
Det med oljeproblemet på NSR, gäller det även 94 och frammåt eller är det ombyggt till dess? Får väll gå ut o ta bort taknen o kika annars...
 
NSR_Martin skrev:
Det med oljeproblemet på NSR, gäller det även 94 och frammåt eller är det ombyggt till dess? Får väll gå ut o ta bort taknen o kika annars...


Eller så gör du det så enkelt att när soppan börjar ta slut i tanken, så fyller du i 2% olja..och övar på wheelies med det sista i tanken! (medveten om att den då får 4% olja..men det har väll aldrig skadat!?) iaf inte för lite buskörning
 
Men borde det inte vara lätt att få upp en Aprilia på slangen om den är ostrypt och om man skaffar ett skit stort drev till den? Någon som vet hur stort drev man kan ha till en Aprilia?
 
Robbis skrev:
Men borde det inte vara lätt att få upp en Aprilia på slangen om den är ostrypt och om man skaffar ett skit stort drev till den? Någon som vet hur stort drev man kan ha till en Aprilia?

Aprilia? Dom tillverkar flera olika modeller lilla vän. Specificera modell så kanske någon kan hjälpa dig. Och sen så beror det på om man skaffar stort drev fram eller bak, men jag antar att du menar bak.
 
ATLANTIZ......... vart är du??, du borde tala om hur jävuslkt du växlar på slangen med dt'n !!!! :D
 
Robbis skrev:
Men borde det inte vara lätt att få upp en Aprilia på slangen om den är ostrypt och om man skaffar ett skit stort drev till den? Någon som vet hur stort drev man kan ha till en Aprilia?

Jo, men den håller ju inte balansen automatiskt sen om du tror det.
 
Hade en 83:ans RD125lc när det begav sig.
Då fans ju inte alla dessa effekt begränsningar så den var något vässad. :arsele

Den gick iaf löjligt lätt upp på slangen. Kunde sedan köra 1-2-3:an med fram hjulet pekandes mot Gud. :yoparty
 
hehe.. jag har en rd lc nu.. den går tommifan inte upp på slangen på ettan!!! den e ostypt vad jag vet.. men den kan vara drevad lite väl mkt.. eller så e man helt enkelt värdelös.... och framtung e den med..
 
en gammal susuki x-4 med skjuts gick att köra riktigt långt på slangen. :yoparty
 
Och alla dessa problem som separatsmörjning medför, löses ju som bekant enkelt genom att helt enkelt koppla bort den och blanda i tanken istället.

Förstår inte varför inte flera gör det...visst, det kanske inte är så smidigt när man ska tanka, men kan man istället leva med risken att motorn kan skära?! :7peta

Det kunde inte jag i alla fall.
 
SpeedAbuser skrev:
Och alla dessa problem som separatsmörjning medför, löses ju som bekant enkelt genom att helt enkelt koppla bort den och blanda i tanken istället.

Förstår inte varför inte flera gör det...visst, det kanske inte är så smidigt när man ska tanka, men kan man istället leva med risken att motorn kan skära?! :7peta

Det kunde inte jag i alla fall.

Äsh, hur ofta pajar separat oljeblandning? Dessutom sjunker värdet på hojen om man river bort det.
 
Allt med 2 hjul och nåra hästar går att köra på baken med,

sen är det lättare med vissa hojjar än andra.

Tzr;en är ganska lätt att få upp. men det krävs mycket träning och ett jävla mod (dumdristighet) för att köra längre.
 
Jonne_boy skrev:
Allt med 2 hjul och nåra hästar går att köra på baken med,

sen är det lättare med vissa hojjar än andra.

Tzr;en är ganska lätt att få upp. men det krävs mycket träning och ett jävla mod (dumdristighet) för att köra längre.

äch jonne bara för du inte kan slanga :) (skojja)
har du fott i hopp hojen lr?
nä men det är inte så svart varken på det ena lr det andra jag har inget kör kort nu men jag får då köra moppe och cross men det går att slang på allt med hk på!!
 
cross_micke skrev:
äch jonne bara för du inte kan slanga :) (skojja)
har du fott i hopp hojen lr?
nä men det är inte så svart varken på det ena lr det andra jag har inget kör kort nu men jag får då köra moppe och cross men det går att slang på allt med hk på!!
Wheelar vid gaspådrag på tvåan
 
cRoC skrev:
Äsh, hur ofta pajar separat oljeblandning? Dessutom sjunker värdet på hojen om man river bort det.
Visst är det inte vanligt att separatsmörjningen brukar pajja, men det händer!
Känner till några hojar som har fått igenkleggade oljeslangar, du kan ju gissa vad det leder till...
Varför chansa när man kan vara 100% säker på att det alltid funkar istället?

Dessutom är det inte alls svårt koppla tillbaka separatsmörjningen om man ångrar sig. Och att andrahandsvärdet sjunker är bullshit! Jag har sålt flera av mina f.d. 125'or med urkopplad separatsmörjning och inte fått mindre betalt för det. Däremot har alla köpare insett fördelen med att köra oljeblandat istället, när man har förklarat hur det ligger till angående tillförlitligheten på gamla 2-taktare.

Inte funderat på varför alla som rejsar med 2-taktare kör oljeblandat...?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top