Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Går det att köra 110 på bakan med en DT125 så borde det vara plättlätt med en XT ocksåoFFkeFF skrev:Går det att åka i 110km/h med en sur XT på bakhjulet ska nog pållarna i en monster räcka gott och väl..
MrR1 skrev:fundrera på villket som är bäst. antingen gasa upp den på 2:an eller koppla till den lite? Nackdelen med att gasa upp den gör att det blir hög fart
snabbt. Innnan man hunnit peta i 3:an så är ju farten över 150.
Hur kopplar du upp? den? berätta exakt. kan bara gasa uppKay skrev:Grattis!! Och du är inte den enda!!
Jag var ute idag i industriområdet och övade me... Guess what; kan koppla upp den nu.Var pirrigt som fan först, då jag bara fått lite småwheelies genom att gasa upp den i ettan, men att koppla upp den ger klart bättre kontroll, och bättre höjd! Det blir mer träning, men nu har man iaf gjort ett par 10 meters 2-o-clock-wheelies
![]()
Sen har jag förövrigt gjort min högsta stoppie idag också.![]()
Mer wheelies åt folket!!
Går det att köra 110 på bakan med en PW80... Nä det går det ju inte :/Nisse Järnet skrev:Går det att köra 110 på bakan med en DT125 så borde det vara plättlätt med en XT också![]()
![]()
Kay skrev:Använd kopplingen... Don't be afraid!![]()
Alex 6R skrev:Fan var det du som var ute på Partille rakan igår?
jag o polarn var där med hans Gixxer 750 ju!
synd att vi höll på att dra i backen sista wheelin när vi skulle impa på era tjejer![]()
Gustaf skrev:Vart är ni och tränar bakhjuls åkning?
Letar själv efter en lämplig plats, hänger gärna med er och övar ng gång....
Alex 6R skrev:hahah 12andet.... prata inte om det.
har inte fått ihop hojen än efter förra årets marksyning, men förhoppningsvis imorn, sen ska jag lägga upp en bild på den.
hur många gångger la du hojen ner innnan du satte första 12:an??
Rigge skrev:Ingen, men jag har ganska lång skena och jag har inte gjort nån sittande, så jag vet inte om det räknas riktigt.
Samuel skrev:Lättare att göra stående? Drevad hoj? Några bra tips? Funderar på om man skulle ta och testa till sommaren, men erfarenhgeten säger att det inte är kul att krascha.
@alex: Inga flerom du ska åka bak när jag slangar. Höll ju på att dra in i trottoaren!
Samuel skrev:Lättare att göra stående? Drevad hoj? Några bra tips? Funderar på om man skulle ta och testa till sommaren, men erfarenheten säger att det inte är kul att krascha.
@alex: Inga flerom du ska åka bak när jag slangar. Höll ju på att dra in i trottoaren!
@granted79: Fick din kompis med nåt på film? Skulle va kul å se... Lycka till med slangandet![]()
Rigge skrev:-1+5 drevning, bästa tipset: Byt kåpor och skaffa puckar.
Vänstra foten på bakre fotpinnen, håll broms när du nästan står still och sen kopplar du upp med ett finger på handtaget. Alltså broms redan innan framhjulet lämnar backen. Sen gäller det att försöka reglera höjden med kroppen och bromsen och hålla gasen så stilla det går.
Nu är jag inte speciellt bra på det här. Jompa, Matti och Swedie är dom du ska fråga egentligen.
hållundan skrev:ÖHHHHH, vaffan är det du har köpt nu???
BILDER!!!!!!!!!!
acce skrev:Hur kopplar du upp? den? berätta exakt. kan bara gasa upp
på 1an, men kommer faktiskt ganska långt, å lyckas få
upp den rätt högt å får ganska lugn bakhjulskörning (ibland)
Samuel skrev:Det var inte dåligt drevat, hehe. Vet inte ens om jag kan hitta dom kuggarna till min gixxerHur gjorde du med infästningen för wheeliebaren, föresten. Man vill ju inte riskera att bakramen böjs om man slår i för hårt (been there, done that, cbr600 vs. stenmur).
Fan va najs.... Va fick du pynta för den då?? Kommer den lackas lika fint som VTR:en?Samuel skrev:Nja, lite dåligt med bilder, men en gixxer är det iaf. en 750 -98 som jag f.ö. är grymt nöjd med. Vtr:en hjulade lite bättre, men gixxern är en roligare cykel.
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|