Bakhjul sitter fast, Buell xb9r.

Walle

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Buell xb9r
Hej,

Åker till Alperna på måndag och skulle häva på ett nytt gummi tills dess.. problemet är att jag får inte loss bakdäcket. :huvet

Hjulaxeln löper inte fritt genom fälgen. Fälgen följer med och tar imot svingen när man försöker skruva ur axeln, där det tar tvärstopp.. alltså har nått nypt(?) Se bifogad sprängskiss på hur skiten ser ut.

Vart sitter det fast? Och hur får jag loss det?

Börjar bli lite brunt med tid om jag måste jaga rätt på nya delar...

/Niklas

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    44.4 KB · Visningar: 151
Det kan vara del 4 dvs distansen som rostat fast pga för lite fett. Jag har stött på det iofs på en Harley men det behöver inte vara det. På den hojen var det bara att banka ut hjulaxeln med övervåld.

Kan ge mig fan på att det är så, jag bytte hjullager på hojen för ett tag sen och va nog lite snål med fettet.. Är det bara att lägga nått mellan drevet och svingen och sen vålds-skruva ur axeln med andra ord?

Det kan vara del 4 dvs distansen som rostat fast pga för lite fett. Jag har stött på det iofs på en Harley men det behöver inte vara det. På den hojen var det bara att banka ut hjulaxeln med övervåld.

Inte en susning jag meckar bara suckor och där sitter det distanser samt plåtar som gör att det bara är att banka på. Men att lägga något mellan låter vettigt, tex trä men fäst det med silvertejp eller nåt för det lär hoppa loss annars .

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup