Bakfelg

jorgens

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
07`YZFR- 00 Hayabusa
Hei.

Har kjøpt en magnesium bakfelg som har sittet på en 04 R1 med Harris sving arm. På felgen sitter det et boss som flytter bremseskiven ca 20 mm på utsiden av felgkanten. Problemet er at jeg vet ikke produsent på felgen, og jeg trenger et boss som gjør at bremseskiven havner der orginalen sitter... Tror det er en Marchesini:confused:
Noen som kan hjelpe til med info?

Jørgen

Bifogat

• Skiveboss.red1.JPG
    Skiveboss.red1.JPG
    103.6 KB · Visningar: 122
Är nog svårt att bedöma märke så länge man inte ser designen på hur ekrarna ser ut.

Sen finns det nog risk att din spacer till bromsskivan inte är något som fälgtillverkaren gjort utan en del som gjorts av någon annan för att fälgen ska passa till den svingen? Men den adaptern till bromsskivan ser ut som liknande som vi har på några Marchesini fälgar för drevet faktiskt. Men liknar även lite några andra, PVM? Men att kolla hur ekrarna ser ut är nog bästa sättet att kolla märke. Kan stå graverat nånstans på insidan av fälgen med.

Last edited:
Om du behöver göra spacern smalare kan du kontakta en mekanisk verkstad som fräser av den till lämplig tjocklek.
Annars klarar dom säkert gör dom säkert göra en tjockare spacer också men den du har som mall.

/R

Om du behöver göra spacern smalare kan du kontakta en mekanisk verkstad som fräser av den till lämplig tjocklek.
Annars klarar dom säkert gör dom säkert göra en tjockare spacer också men den du har som mall.

/R

Jepp, det er mulig at Harris har laget spaceren. Snakket med den forrige eieren nå, og han påstår at det er et YEC part, men at Marchesini er produsenten..

Bifogat

• Marchesini bak.red.JPG
    Marchesini bak.red.JPG
    112.9 KB · Visningar: 110
Jepp, det er mulig at Harris har laget spaceren. Snakket med den forrige eieren nå, og han påstår at det er et YEC part, men at Marchesini er produsenten..

Marchesini är de som tillverkar fälgarna som finns som optional extra i YEC kitten so he got that right. Vill du inte såga i din spacer så vill jag minnas att YEC säljer spacers lösa.

Nu hamna jag i rätt tråd. Lite för många trådar från Normänn om fälgar nu! ;)

Men jag tycker det ser ut som Marvic Penta?

Marchesini är de som tillverkar fälgarna som finns som optional extra i YEC kitten so he got that right. Vill du inte såga i din spacer så vill jag minnas att YEC säljer spacers lösa.
Det skal sjekkes i morgen! Takker.

Jørgen

Nu hamna jag i rätt tråd. Lite för många trådar från Normänn om fälgar nu! ;)

Men jag tycker det ser ut som Marvic Penta?

Jo visst liknar det ett Marvic penta men tittar man på erkarnas fäste i fälgbanan så tycker jag de är mer likt dessa
marchesini.jpg
...

Fast det är väl bara att titta på fälgen tillverkaren brukar ju lämna någon form av branding efter sig.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...