Bakfälg FZR

Daggarparn

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
Ingen numer :-(
Tjena!
Sitter ju en 18" bakfälg på min antika FZR. Undrar om det är någon som smällt dit en 17" eller 16" istället. (är ju lättare att få tag på däck.)
I så fall, vad blev skillnaden?
Behöver man dreva om & hur mycket?

Går det att sätta dit en fälg anpassad till bredare däck än orginalet?
(160x60 18")

Daggarparn skrev:
Tjena!
Sitter ju en 18" bakfälg på min antika FZR. Undrar om det är någon som smällt dit en 17" eller 16" istället. (är ju lättare att få tag på däck.)

(160x60 18")

Hurvida man kan byta fälg eller inte vet jag inte. Tänkte göra det ett tag oxå, men kom på att jag inte orkar lacka om fälgarna åsådär...

Jag kör iaf med 160/60 - 18"...

Funkar bra.

Har en kompis som monterat dit en FZR 17" fälg.. fick göra en hylsa till bulten eftersom den nyare fälgen ska ha en kraftigare bult än den äldre fälgen samt en distans om jag inte misstar mig.. jo man får vända på drevet på fälgen med.. mer än så här vet jag inte.

hållundan skrev:
Hurvida man kan byta fälg eller inte vet jag inte. Tänkte göra det ett tag oxå, men kom på att jag inte orkar lacka om fälgarna åsådär...

Jag kör iaf med 160/60 - 18"...

Funkar bra.
Jag kollade lite närmre på svingen oxå. Går nog inte att klämma in bredare däck utan att byta sving.

Kostar nog mer än det smakar.....

Ja behåller 18" & sparar ihop till en ny hoj :-)

Jag har en bakfälg till en fzr1000 -89 om du är intresserad?

Bakfälg FZR 1000

Daggarparn skrev:
Tjena!

(160x60 18")
Hej
Jag har själv en FZR 1000 87, jag fick tag i en fälg från en R7, kanske lite unik, men kör med 180/55-17 nu, det blev skillnad, köpte den av en kille här på sporthoj, gav 500:- med däck och ett bra drev på.

Kenneth skrev:
Hej
Jag har själv en FZR 1000 87, jag fick tag i en fälg från en R7, kanske lite unik, men kör med 180/55-17 nu, det blev skillnad, köpte den av en kille här på sporthoj, gav 500:- med däck och ett bra drev på.

Tjena, tackar för tipset!
Hur uppför hojen sej med 180 däck?
Jag menar hantering & kurvstabilitet.
Hade en TLR tidigare ersatte 190 däcket med 180 & vips blev hojen lättsvängd & trevlig.:-) Bytet var bara till det bättre.

Men nu har jag ett nytt däck på, så jag avvaktar till nästa däcksbyte.
(om det nu blir nå´t)
Satte nyss på TAILRAISER på FZRén å nu vill den svänga som bara den....:-)
Har inte lärt mej riktigt hur den uppför sej ännu, är nästan så att jag kör av åt höger i högerkurvor..:-)

Back