aLcATRAZ
Hårdrock, vad annars?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Tog ut hojjen för första gången idag, och märkte att kedjan var ovanligt slack. Minsta gupp och det hörs när den slår i. Upptäcker sedan att hela bakdrevet glappar mot hjulaxeln, det går alltså att med handkraft få bakdrevet att glappa fram och tillbaka 5-10 mm. Muttrarna till drevet sitter hårt iallafall likaså mitt bakhjul sitter som satan, men själva infästningen för drevet som går in i gummidämparen inuti bakfälgen glappar. Lagerpajj?
Konstiga är ju att innan jag "vinterförvarade" så var ju kedjan spänd, och allt satt som det ska. Vad kan ha pajjat lagret utan att man åkt på hojjen?
Ett tänkbart scenario kan ju varit att lagret rostat sönder. Min fett-tätningsring som ska sitta på ytterst har varit lös ett tag. Men konstigt nog har ju hojjen suttit i rumstemperatur hela perioden känns skumt att det rostat då.
Vad tror ni, är det lagret?
Vad kostar ett sådant lager?
Tack för hjälpen.
/a
Konstiga är ju att innan jag "vinterförvarade" så var ju kedjan spänd, och allt satt som det ska. Vad kan ha pajjat lagret utan att man åkt på hojjen?
Ett tänkbart scenario kan ju varit att lagret rostat sönder. Min fett-tätningsring som ska sitta på ytterst har varit lös ett tag. Men konstigt nog har ju hojjen suttit i rumstemperatur hela perioden känns skumt att det rostat då.
Vad tror ni, är det lagret?
Vad kostar ett sådant lager?
Tack för hjälpen.
/a