Bakdels bygge FZR 1000 -87

Aha. Shit :P Tack för varningen. Haha. Somsagt första gången jag skruvar i lite mer avancerade grejjer. Gammla 125an är inte mycket mer än mopeden man mekade i förr. haha. Då kan vi inte röra den. :) Hur har ni andra gjort med bortgömningen av kablarna och tänddetaljerna som sitter framme i bågen?

Tack för upplysningen. Utan det hade jag nog stått som ett fån. hahaha Tack!

ps. plocka bort och provköra nu går inte så bra. Har ca 50 cm snö här ^^ ds.
 
ett tips bara.. byggde ju om elen på min 87:a för att rensa..

tändspolarna sätter du bakom motorn.. själv gjorde jag ett fäste i insidan ramen och satte dom där.. dom syns inte. sedan tar man dom elkontaktater som sitter på utsidan och lägger dom .. under luftburken..

vissa kablar riskerar du att få löda om. men det är värt det.man kan göra mycket på dom där cyklarna för att gömma elen..min gamle fast det knappt någon synlig på alls

lycka till



den där "flyttningen" av termostaten gjorde väll eegentligen bara hela arangemanget fulare.
 
Okej. Tack för tippset. Ska göra lite ikväll tror jag. Om tid finns över. Luftburken skall bort och sen får jag kolla och se hur du fick till det. Låter ju bra iaf. Misstänker att det kommer att ståstilla nu ett tag i projektet runt jul och nyår men efter det tas det upp igen.

Får passa på att tacka alla hjälpsamma hojj fantaster här på forumet. Det har vart till mycket hjälp. ^^

God jul och gott nytt år på er!

MVh//
 
några månader senare.

Nu var det dags igen. Efter några månaders stillastående fighter projekt så tas det upp igen. Har även andra projekt på G som har prioriterats lite över detta håller bland annat på med att renovera en -79 folka buss som snart är klar :)

Men åter igen! Har monterat strypningarna. Fick hjälp av några lödkunniga polare att förlänga alla de kablar som går från styret ner under tanken. monterat det. Köpt begagnade kåpor från en -88 eftersom att jag inte vill förstöra orginal kåporna. Hittade en uppsättning till ruskigt bra pris.

Nu till mitt nästkommande problem. Har funderat, sökt och grubblat en hel del över hur jag skall lyckas lösa gaswire problemet. Har nästan börjat inse att jag får tillverka egna av såkallade universal wirar men det känns endå som att man skulle vilja något som funkar utan att behöva fippla med sådant.

Jag vet att jag har vart dålig på att uppdatera min projekttråd och det ber jag mycket om ursäkt för men jag tänkte att nu när allt drar igång igen så kan det vara roligt att rapportera lite här.


Nu till saken. Hur har ni andra fighterfantaster löst problemet med gas drag och retur? //mvh
 
Nu var det dags igen. Efter några månaders stillastående fighter projekt så tas det upp igen. Har även andra projekt på G som har prioriterats lite över detta håller bland annat på med att renovera en -79 folka buss som snart är klar :)

Men åter igen! Har monterat strypningarna. Fick hjälp av några lödkunniga polare att förlänga alla de kablar som går från styret ner under tanken. monterat det. Köpt begagnade kåpor från en -88 eftersom att jag inte vill förstöra orginal kåporna. Hittade en uppsättning till ruskigt bra pris.

Nu till mitt nästkommande problem. Har funderat, sökt och grubblat en hel del över hur jag skall lyckas lösa gaswire problemet. Har nästan börjat inse att jag får tillverka egna av såkallade universal wirar men det känns endå som att man skulle vilja något som funkar utan att behöva fippla med sådant.

Jag vet att jag har vart dålig på att uppdatera min projekttråd och det ber jag mycket om ursäkt för men jag tänkte att nu när allt drar igång igen så kan det vara roligt att rapportera lite här.


Nu till saken. Hur har ni andra fighterfantaster löst problemet med gas drag och retur? //mvh


behövdes inte lösas.. då det går ändå.. min gamle är besiktigad med orginal vajrar.. absolut inga problem.. dock så ser jag nu att ditt styrre är lite högre än vad mitt var.. så jag ber om ursäkt..

jag vet inte baserat på det nya som jag noterade
 
går de inte med omdragning så kör på universal som man lödder.. för min del har dessa hållt bättre än orginal :tummenupp
 
Idag har jag vart runt på olika butiker där jag bor och frågat efter slang till min koppling. Har hydraulisk koppling. Hittade en slag på en snöskoter skrot som nog kommer att passa. Blir finnemang. Har inte hunnit vare ut och kollat än men skall göras ikväll. Wire problemet kvarstår. Kollade med samtliga butiker om universal wire men ingen av dem hade något. Bedrövligt enligt min åsikt men men. Vad gör man.

Blir till att åka till närmsta stad och kika lite där när man får tid. Vart hittade du dina ozeo?

Mvh//
 
Klar!

Nu är den äntligen klar. Finns fortfarande kvar att göra men det mesta sitter på plats. Har vare ute och kört idag. vilken dröm! :)

Här kommer lite bilder.







Jag blev själv ganska nöjd med resultatet för det är ju trots allt lite av en Ekonomi fighter. :P

Hadé
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top