Bakdel

stbi00

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Hoj
2000 Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic
Vet nån vart man kan få tag på bakdelar nyare modeller och vad kan sånna kosta? Funderar på att byta bakdel på en äldre hoj. Är det jätte bökigt att göra det??

//Stefan

hur jobbigt är det att göra nya fsten, något man kan göra själv i garaget?

Inga problem om du kan med glasfiber, borrmaskin och en svets. Bestäm vilken bakdel du ska ha svetsa om bakramen(inte nödvändigt om du inte vill stuka om röven för mycket?) sen e det bara att plasta, slipa, spackla och borra ny fästen. :tummenupp

Jag tog en zx7r bakdel, sen filck polaren svetsa en ny alubakram av bockad durkplåt som passade mod bakdelenm sen va det bara att plasta och borra. Så här såg det ut när jag passade in den.

Bifogat

• streetfighter.jpg
    streetfighter.jpg
    111.1 KB · Visningar: 149
Last edited:
Hightuned skrev:
Inga problem om du kan med glasfiber, borrmaskin och en svets. Bestäm vilken bakdel du ska ha svetsa om bakramen(inte nödvändigt om du inte vill stuka om röven för mycket?) sen e det bara att plasta, slipa, spackla och borra ny fästen. :tummenupp

Jag tog en zx7r bakdel, sen filck polaren svetsa en ny alubakram av bockad durkplåt som passade mod bakdelenm sen va det bara att plasta och borra. Så här såg det ut när jag passade in den.

jag vill ha din TUB som sitter under cutsen :hihi :yoparty

Hightuned skrev:

Måste man svetsa i Ramen eller kan man skruva fast i dom gamla fästena??
Kan nån visa ett exempel på hur bakram kan se ut?

Tack för alla tipsen.... :banana

//Stefan - nOOb

stbi00 skrev:
Måste man svetsa i Ramen eller kan man skruva fast i dom gamla fästena??
Kan nån visa ett exempel på hur bakram kan se ut?

Tack för alla tipsen.... :banana

//Stefan - nOOb

Behöver du inte men många nya cutsar är mycke mindre än äldre modeller och sitter högre så du får ett mycke ballare stuk om du höjer bakramen, ev kan du klara dig men andra fästen beroende på vilken bakdel du ska ha?

Du bor ju i Stockholm så titta du ner med hojen nån helg så ska jag hjälpa dig med bakramen, jag har en polare som är ett ess på alusvets.

Hightuned skrev:
Behöver du inte men många nya cutsar är mycke mindre än äldre modeller och sitter högre så du får ett mycke ballare stuk om du höjer bakramen, ev kan du klara dig men andra fästen beroende på vilken bakdel du ska ha?

Du bor ju i Stockholm så titta du ner med hojen nån helg så ska jag hjälpa dig med bakramen, jag har en polare som är ett ess på alusvets.

Nu är det så att jag kommer att köpa en hoj till hösten och det kommer nog att bli min polares gammla (tror att det va en GPZ 600R eller en ZZR 600).
Men när jag har införskaffat mig den så tar jag gärna kontakt med dig. Din kompis blir ju självklart kompenserad. :tummenupp :banana

Hur får jag tag på dig när det är dags?

//Stefan

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti