Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
stbi00 skrev:Vet nån vart man kan få tag på bakdelar nyare modeller och vad kan sånna kosta? Funderar på att byta bakdel på en äldre hoj. Är det jätte bökigt att göra det??
//Stefan
Panos skrev:
Det är lite pilligt att fixa nya fästen och få allt att passa.Torsk_ole skrev:hur jobbigt är det att göra nya fsten, något man kan göra själv i garaget?
Hightuned skrev:Inga problem om du kan med glasfiber, borrmaskin och en svets. Bestäm vilken bakdel du ska ha svetsa om bakramen(inte nödvändigt om du inte vill stuka om röven för mycket?) sen e det bara att plasta, slipa, spackla och borra ny fästen.
Jag tog en zx7r bakdel, sen filck polaren svetsa en ny alubakram av bockad durkplåt som passade mod bakdelenm sen va det bara att plasta och borra. Så här såg det ut när jag passade in den.
Panos skrev:jag vill ha din TUB som sitter under cutsen![]()
![]()
Hightuned skrev:Fortfarande till salu.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=19041
Hightuned skrev:Inga problem om du kan med glasfiber, borrmaskin och en svets. Bestäm vilken bakdel du ska ha svetsa om bakramen(inte nödvändigt om du inte vill stuka om röven för mycket?) sen e det bara att plasta, slipa, spackla och borra ny fästen.
Jag tog en zx7r bakdel, sen filck polaren svetsa en ny alubakram av bockad durkplåt som passade mod bakdelenm sen va det bara att plasta och borra. Så här såg det ut när jag passade in den.
stbi00 skrev:Måste man svetsa i Ramen eller kan man skruva fast i dom gamla fästena??
Kan nån visa ett exempel på hur bakram kan se ut?
Tack för alla tipsen....![]()
//Stefan - nOOb
Hightuned skrev:Behöver du inte men många nya cutsar är mycke mindre än äldre modeller och sitter högre så du får ett mycke ballare stuk om du höjer bakramen, ev kan du klara dig men andra fästen beroende på vilken bakdel du ska ha?
Du bor ju i Stockholm så titta du ner med hojen nån helg så ska jag hjälpa dig med bakramen, jag har en polare som är ett ess på alusvets.
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |