Bakdel srad

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Har sökt på google och i forumet men hittar inget.

Hade tänkt att ta hela bakramen från en nyare hoj och bulta eller svetsa dit den på en gammal srad.
Vilken bakdel är lättast att få på från en nyare sporthoj typ GSXR 01, R1 03 eller liknande?
Vad får man betala ungefär för en komplett bakände med ram, kåpor och allt annat krafs?

ilstallione skrev:
2357521 Har sökt på google och i forumet men hittar inget.

Hade tänkt att ta hela bakramen från en nyare hoj och bulta eller svetsa dit den på en gammal srad.
Vilken bakdel är lättast att få på från en nyare sporthoj typ GSXR 01, R1 03 eller liknande?
Vad får man betala ungefär för en komplett bakände med ram, kåpor och allt annat krafs?

bulta dit går väl..
men de kan va svårt o hitta bakdel till den gammla sraden då tanken ser abnorm ut..
du bör hitta nå stor bakdel, gärna lite rundare kan jag tänka mig. o inte typ nån r1 el likn.
försök o hitta bilder på andra ombyggda o se själv vad som verkar passa.
en bakände..tja typ från 2000 papp o uppåt garanterat.

Jo, det får ju vara något som är lite brett och runt i formerna med tanke på hur tanken ser ut. GSXR 1000 -01 skulle nog passa riktigt fint om jag får till så att linjen från tankens översida fortsätter bak över kutsen.

Tanken är att det ska bli en fighter av det hela. :)

Var hittar man bakände någonstans? Har kikat på blocket och här men hittar inget.

ilstallione skrev:
2357730 Jo, det får ju vara något som är lite brett och runt i formerna med tanke på hur tanken ser ut. GSXR 1000 -01 skulle nog passa riktigt fint om jag får till så att linjen från tankens översida fortsätter bak över kutsen.

Tanken är att det ska bli en fighter av det hela. :)

Var hittar man bakände någonstans? Har kikat på blocket och här men hittar inget.

kika här på sporthoj o kanske ebay..där bruka ju allt finnas :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...