Bakdel R6 2003?

Sledge B

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -08
Jag har precis köpt en R6:a -03.. Problemet är att den orginalmonterade "traktorbakskärmen" ser helt förjävlig ut! Tex. är blinkers bak orangea (och klumpiga) när det stora bakljuset är vitt.. :mad:
Så jag tänkte bara kolla om någon stylat om sin R6:a o ge dela med sig lite idéer eller kanske tipsa om var man kan köpa vettiga tillbehör?

/Olis

Sledge B skrev:
Jag har precis köpt en R6:a -03.. Problemet är att den orginalmonterade "traktorbakskärmen" ser helt förjävlig ut! Tex. är blinkers bak orangea (och klumpiga) när det stora bakljuset är vitt.. :mad:
Så jag tänkte bara kolla om någon stylat om sin R6:a o ge dela med sig lite idéer eller kanske tipsa om var man kan köpa vettiga tillbehör?

/Olis
Kolla hur min rgv blev med bakdel från r6 med undertail med lyse och allt. Köpt på s-racing. Kolla på tråden här (min nya bak)

Enkelt fixat. Skruva bort den långa stänkskärmen. Den sitter fast med fyra bultar i kutsen, som du når genom att ta bort passagerarsadeln. Knåpa sedan ihop en aluminiumbit som du skruvar fast på samma sätt, där du fäster miniblinkers och registreringsplåt. Så gjorde jag på min 02:a, och det blev finfint. Bifogar ritning på aluminiumbiten jag använde, fast jag garanterar inte att måtten för skruvhålen överensstämmer med din årsmodell.

platfaste.jpg

Biten som sticker ut nedåt är alltså fäste för registreringsplåten.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats