Bakdel, passagerare?

mikkelrev

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
ingen än
Hej alla glada streetfighters!
Jag har funderat på att köpa en streetfighter, men jag saknar passagerarfunktion på den som jag har kikat på.
Undrade bara hur svårt det är ungefär att montera på fotpinnar till passagerare och byta ut bakdelen mot typ en R1:as bakdel om man är en jävla nybörjare på sånt.. Ere nån slags universalanordning för bakdelar eller måste man modda om ramen och sånt?
Tack på förhand!

Om du ska bygga på en hoj så kan du ju använda originalbakdelen och på så vis få passagerardynan. Annars bör det väl inte vara nån större svårighet och bygga om för R1:s originalbakdel om man är normalt händig. Beror väl iofs på vad det är för hoj oxå kanske.

Vilken hoj är det till att börja med ?
Är bakramen modifierad ?
Är den kanske avkapad ?

I sådanna fall blir det svårt att ha passagerare. Åtminstånde utan stora modifieringar.
Har du däremot en fighter med intakt bakram så är det inga problem.

Här är annonsen:

http://www.blocket.se/view/4767887.htm?caller=usl_s&l=0&c=1&city=7

Tycker att den är grymt snygg och passar mina behov på't ungefär. Vore dock jävligt mkt snyggare med en lite uppåtrikad r1-bak tänkte jag. Huruvida den är kapad eller ej vet jag ej, kanske ni vana kan avgöra via bilden?
Det ska bli min första hoj, och streetfighter är ju en självklarhet.. Vill dock kunna sjussa tjejen osv. Tack för era snabba svar!

Jag mailade ägaren och frågade om miltal, och det kan han inte ge något svar på...han säger att det var en annan milräknare när han köpte den och att det inte stod då.. det är en -87a, och den har väl antagligen gått en ganska bra bit.. finns det något sätt att kolla upp det och vad är de största nackdelarna med att köpa långmilare om man byger slitagedelare etc?

Back