Bakdel med inbyggt avgassystem till R1

Eddi skrev:
2572117 hej

har köpt ett sådant system fast det är till en r6. Jag har själv en R1 98 så det passar inte riktigt när jag ska sätta på "mellan rören" på mitt orginal rör. Så ja ska svetsa lite..

Vet någon av er vad RÖREN i bos systemet är gjort av???
kanske vet vad orginalrören på en r1 98 är gjorda av med?

/Eddi

Kan nästan lova att det är rostfritt! Skulle det vara i Titan så skulle rören vara blå/gula i färgen som Titan blir av värme. Blir det endast lite gulare i tonen eller bara blank så är det säkert rostfritt eller rostfritt/chrom.

Den första bilden är Titan. Och den andra är rostfritt. Ganska lätt att se skillnad. Och det känns helt klart på vikten!! Väger rören mer än "papper" är det rostfritt....
 

Bifogat

  • duc_july_2006_dual_cans1b.jpg
    duc_july_2006_dual_cans1b.jpg
    76.9 KB · Visningar: 300
  • mille1.jpg
    mille1.jpg
    46 KB · Visningar: 82
RSV_R skrev:
2572149 Kan nästan lova att det är rostfritt! Skulle det vara i Titan så skulle rören vara blå/gula i färgen som Titan blir av värme. Blir det endast lite gulare i tonen eller bara blank så är det säkert rostfritt eller rostfritt/chrom.

Den första bilden är Titan. Och den andra är rostfritt. Ganska lätt att se skillnad. Och det känns helt klart på vikten!! Väger rören mer än "papper" är det rostfritt....


Av alla jag frågat är det absolut det bästa "renaste" svaret jag fått. Tack så jätte mycket!!

Då är det helt klart rostfritt eller aluminium. Då blir det inga problem att svetsa.
Skönt att höra.. för ska svetsa imorgon.

Tack så mycket!!
 
RSV_R skrev:
2572149 Kan nästan lova att det är rostfritt! Skulle det vara i Titan så skulle rören vara blå/gula i färgen som Titan blir av värme. Blir det endast lite gulare i tonen eller bara blank så är det säkert rostfritt eller rostfritt/chrom.

Den första bilden är Titan. Och den andra är rostfritt. Ganska lätt att se skillnad. Och det känns helt klart på vikten!! Väger rören mer än "papper" är det rostfritt....


här är massa bilder på systemet
http://www.fyllegnu.com/bilder.htm
 
Hade jag haft en R1:a, så hade jag troligtvis köpt den.
Så köp den och ge dig själv en julklapp!:tummenupp
 
RSV_R skrev:
2572330 Rostfritt! Helt klart är att det inte är Aluminium eller Titan. Så du kan nog lugn svetsa på, men använd gärna Tig svets med tråd/lod avsett för rostfritt, så slipper du rost i framtiden.


okej toppen! jepps har en polare som ska svetsa idag med TIGsvets....
 
Hmm bygg något eget istället?

Kan fixa till sin egen stil och som man vill ha det. Det där på bilden såg fan för jävligt ut. :P
 
H3dlund skrev:
2573585 Hmm bygg något eget istället?

Kan fixa till sin egen stil och som man vill ha det. Det där på bilden såg fan för jävligt ut. :P


bygga eget? haha snyggt :tummenupp

nja.. själv tycker jag det är ett av dom snyggaste systemen jag sett.. jävligt coolt. Men hört fler som tycker det ser fult ut. Förstår mig inte på folk :va :D :D
 
Kör ditt eget race Eddie :)
Jag tror faktiskt det kan bli snyggt och/eller lite specielt ialafall.

Och så är det kul med kreativt folk som vågar/testar sig fram och bygger om osv
 
R1 racer skrev:
2574676 Kör ditt eget race Eddie :)
Jag tror faktiskt det kan bli snyggt och/eller lite specielt ialafall.

Och så är det kul med kreativt folk som vågar/testar sig fram och bygger om osv


Jag kör på!!

BVlev ingen svetsning idag.. plockade ut rör istället mm som vi ska svarva och svetsa om och bygga en "tratt" så man slipper förstöra systemet....
Nästa helg är det nog klart.. slänger upp en bild då
 
ärligt talat ser systemt för taskigt ut..

skall man ha seatpipe så skall man fan lösa det så att rören kan gå genom svingen alternativt någonstans där.. ser bara ut som en nödlösning på dom seatpipesystem där rören går utanför svingen..ser itne genomtänkt ut..

får se om jag skall seatpipe på hojen , kan jag inte få rören genom svingen så hamnar dom utanför och då får det fan va..

så jäkla fult
 
schneberger skrev:
2577745 ärligt talat ser systemt för taskigt ut..

skall man ha seatpipe så skall man fan lösa det så att rören kan gå genom svingen alternativt någonstans där.. ser bara ut som en nödlösning på dom seatpipesystem där rören går utanför svingen..ser itne genomtänkt ut..

får se om jag skall seatpipe på hojen , kan jag inte få rören genom svingen så hamnar dom utanför och då får det fan va..

så jäkla fult

Kunde inte sagt det bättre själv.

Äntligen någon med smak. :tungan
 
Dalafalo skrev:
2578020 Kör bara Eddi, jag har beställt ett sånt här till min honda, http://www.hotbodiesracing.com/1000rr_03_utxs.php4 , men vet ej om det finns till din gamla Yamaha, men dessa slipon är ju klart snygga, eller? :D


Ta det försiktigt med som systemen bara. Läst många trådar här på sporthoj där dom säger att kåporna smälter av det systemet. Själv har jag ingen aning., Snyggt är det!!

schneberger skrev:
2577745 ärligt talat ser systemt för taskigt ut..

skall man ha seatpipe så skall man fan lösa det så att rören kan gå genom svingen alternativt någonstans där.. ser bara ut som en nödlösning på dom seatpipesystem där rören går utanför svingen..ser itne genomtänkt ut..

får se om jag skall seatpipe på hojen , kan jag inte få rören genom svingen så hamnar dom utanför och då får det fan va..

så jäkla fult


Så länge du har den bilden på dig och säger något annat är fullt så tar jag inte åt mig :D :D

rookie skrev:
2578091 Hade jag kört R1 hade jag haft ett sånt här! Pungt! :D

http://www.mcmcustom.com/2-640.jpg
http://www.mcmcustom.com/Product_1.jpg


Har faktiskt tänkt testa ett sådant. Men tycker det ser riktig mesigt ut... men i för sig aldrig sett det i verkligheten....
 
Last edited:
schneberger skrev:
2577745 ärligt talat ser systemt för taskigt ut..

skall man ha seatpipe så skall man fan lösa det så att rören kan gå genom svingen alternativt någonstans där.. ser bara ut som en nödlösning på dom seatpipesystem där rören går utanför svingen..ser itne genomtänkt ut..

får se om jag skall seatpipe på hojen , kan jag inte få rören genom svingen så hamnar dom utanför och då får det fan va..

så jäkla fult

Mye gnäll!
Hur ser detta ut då :D
 

Bifogat

  • r1_02_ut_exhaust_main.jpg
    r1_02_ut_exhaust_main.jpg
    71.2 KB · Visningar: 76
R1 racer skrev:
2578923 Mye gnäll!
Hur ser detta ut då :D


ärligt talat så ser det för jävligt ut.. även det som du har länkat till..skall man göra saker skall man göra saker riktigt.. ..


precis som att skall man se ful ut på kort så skall man göra det odentligt *hehe*
:yoparty
 
schneberger skrev:
2580193 ärligt talat så ser det för jävligt ut.. även det som du har länkat till..skall man göra saker skall man göra saker riktigt.. ..


precis som att skall man se ful ut på kort så skall man göra det odentligt *hehe*
:yoparty

:D

Tur att man har orginal seat pipes på sin hoj :tungan
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top