Bakdel Gsxr 600 -97 ( BILD )

Rode_No1

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
Yamaha R1 2007
Tjenare tänkte höra med er vad ni tycker att jag kan göra åt min bakdel!? Ekonomin är inte så stabil så jag tänkte göra nåt åt det själv istället, men vad!? Jag har funderingar kring att såga bort hela böglappen där bak enda upp till baklyset och sen göra någon grej för blinkers och skylt. Men jag kom och tänka på att man kanske måste ha den där lilla refleksen och skyltlyktan för att den ska vara godkännt vid besiktning!? eller är jag ute och cyklar nu?

Tacksam för svar :tummenupp

M.v.H//TurboTorsken :yoparty

Bifogat

• PICT00020.JPG
    PICT00020.JPG
    66.3 KB · Visningar: 205
TurboTorsk skrev:
Tjenare tänkte höra med er vad ni tycker att jag kan göra åt min bakdel!? Ekonomin är inte så stabil så jag tänkte göra nåt åt det själv istället, men vad!? Jag har funderingar kring att såga bort hela böglappen där bak enda upp till baklyset och sen göra någon grej för blinkers och skylt. Men jag kom och tänka på att man kanske måste ha den där lilla refleksen och skyltlyktan för att den ska vara godkännt vid besiktning!? eller är jag ute och cyklar nu?

Synd att såga sönder en så fin hoj...

Men men..huvudsaken är att du har en reflex vid besiktingen, du får väl skruva dit något provisoriskt som du kan skruva bort(så gör jag..)

Skyltlyktan sitter väl infälld i bromsljuset så det är inga problem.
gällande reflexen, den måste du ha.. men inget hindrar dig att byta reflex och peta fast den längst ner på regskylten med gaffa om du nu vill det =)

Bort med läppen! :yoparty

Så här gjorde jag, aluminiumplåten kostade 120 kr och då blev det lite över. Har inte hunnit sätta dit reflex, skyltbelysning och blinkers. Har man bara dessa och de sitter som de ska, så är det inga probs på besiktningen.

Pajja inte orginalgrejjorna, de kan vara bra å ha när du säljer.

Bifogat

• undertray2.jpg
    undertray2.jpg
    123.2 KB · Visningar: 165
Last edited:
hehe okej bra ide med Reflexen! :tungan

Men allså jag måste nästan ha skylten under bakljuset eftersom att skyltlyktan sitter där!! Någon som har bilder på sin gsxr som man har byggt om själv?

Red skrev:
Skyltlyktan sitter väl infälld i bromsljuset så det är inga problem.
gällande reflexen, den måste du ha.. men inget hindrar dig att byta reflex och peta fast den längst ner på regskylten med gaffa om du nu vill det =)

Bort med läppen! :yoparty

uppflyttat bara............ kostar inget å schnabbt

Bifogat

• QOP_AVROSTN.JPG
    QOP_AVROSTN.JPG
    82.5 KB · Visningar: 211
ok.
Men någon såndär metall snickare är inte jag så att ja skulle kunna så. Men på min gixxer så kan man inte bara ta bort läppen, och om jag tar bort det andra så har inte jag någonstans att sätta batteriet för allt sitter ihop med varandra så det är inte så lätt. Hela jävla bakdelen sitter ihop med en jävla massa saker :confused:

ola_sandin skrev:
Så här gjorde jag, aluminiumplåten kostade 120 kr och då blev det lite över. Har inte hunnit sätta dit reflex, skyltbelysning och blinkers. Har man bara dessa och de sitter som de ska, så är det inga probs på besiktningen.

Pajja inte orginalgrejjorna, de kan vara bra å ha när du säljer.

Det där var därimot jävligt snyggt :tummenupp , men har du allså sparat en liten liten bit av läppen för att sen få ditt skylten eller vad? Hur fäster du blinkersen sen då?

Heda skrev:
uppflyttat bara............ kostar inget å schnabbt

Skicka pm till quitte, jag tog bilden bara :)

TurboTorsk skrev:
Det där var därimot jävligt snyggt :tummenupp , men har du allså sparat en liten liten bit av läppen för att sen få ditt skylten eller vad? Hur fäster du blinkersen sen då?

ola_sandin skrev:
Så här gjorde jag, aluminiumplåten kostade 120 kr och då blev det lite över. QUOTE]

fan va snyggt! bättre en å köpa plast fö 1000-1500kt undertray... ja har ju en svartsilver hoj...borde funka. (ska testa)

Såga bort plasten strax bakom fästena i bakramen.
Sen tar man en aluplåt som täpper till hålet och fortsätter ner
och funkar som hållare till både skylt ocj blinkers (och lyset på min hoj).

Bifogat

• hump2.jpg
    hump2.jpg
    25.2 KB · Visningar: 146
TurboTorsk skrev:

Snygg hoj du har. De är ju min gamla ju.
Kul å se att den igen. Lycka till med ombyggnationen. :) :)

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats