Fattar inte hur det kan komma sig att det finns tråd efter tråd med frågor om däck hit och dit
där personer som INTE vet vad dom pratar om svarar precis hur som hellst - en aningen skrämmande kanske!!
Till trådskaparen: Om du står och väljer mellan Bridgestone 021 samt Dunlop D208 (inte 208RR) så svaret givet Bridgestone 021 som är ett klart modernare däck än Dunlop däcket!!
(skulle dock avråda i från dem båda då dom generellt är mycket hala däck innan dom fått uppnätt rätt arbetstemperatur vilket tar lång tid)
Men!! om du prompt inte måste välja någon av just dessa så skulle jag vilja ge dig ett par andra klart bättre förslag på däck:
A: Jag skulle alla dagar i veckan välja mellan Michelin's Road 2 och Dunlop's Roadsmart om jag sökte efter ett kompetent gatdäck med mängder av grepp i torrt, regn samt lång livslängd!!
Skulle även liksom alla våra kunder
klart välja bort Metzeler's Z6 som INTE kan mäta sig med Michelin's och Dunlop's motsvarigheter!!
B: Vill man ha ett klart sportigare däck som samtidigt inte gör bort sig på banan så skulle jag välja antingen Michelin Pilot Power, Dunlop Qualifier RR eller Bridgestone's nya 016 som alla klarar mer än 99.99% av vad vi gatåkare klarar utav!!
Bara mina 2 cent i denna eviga däckproblematik!!
Lycka till "Onedreamer"...