bakdäcket på min crf 450?

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Husaberg FC450 -07
Har köpt mig en crf 450 -02 för några dagar sen. Så skulle jag bara kolla luften i bakdäcket för skojs skulle och till min förvåning så vart det tomt. :va Sen så skulle jag fylla på hade jag tänkt och så lyckades det hända något med ventilen eller va fan den heter där jag fyller på luft iallfall.. när jag skulle trycka på luftslangen på ventilen på första försöket så åkte ventilen in en bit och när man tog en tång och skulle dra ut den igen så är den alldelles sne precis som om slangen ligger snett.. Plus att jag inte få i någon luft i däcket? :gnissla Vad är det för fel? Punka på slangen? :va Tacksam för svar.. :Bugar
/Benny
 

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
Köp en cykel o pumpa med handpump! pumpa ett däck med kompressor verkar vara för avancerat för dig! :D (skämt åsido)

Nääh, men seriöst, ventilen sitter oftast inte åtskruvad stenhårt i fälgen för att den inte ska gå sönder om slangen elr däcket snurrar lite på fälgen, prova o räta ut det o kanske byta ventil men funkar inte det får du väl ta isär det o kolla om allt är helt, svårare än så är det inte! :tummenupp
 

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX1000R K2
draccatryck skrev:
Har köpt mig en crf 450 -02 för några dagar sen. Så skulle jag bara kolla luften i bakdäcket för skojs skulle och till min förvåning så vart det tomt. :va Sen så skulle jag fylla på hade jag tänkt och så lyckades det hända något med ventilen eller va fan den heter där jag fyller på luft iallfall.. när jag skulle trycka på luftslangen på ventilen på första försöket så åkte ventilen in en bit och när man tog en tång och skulle dra ut den igen så är den alldelles sne precis som om slangen ligger snett.. Plus att jag inte få i någon luft i däcket? :gnissla Vad är det för fel? Punka på slangen? :va Tacksam för svar.. :Bugar
/Benny
Shit mannen börja med att lossa däcklåset det är en mutter på en pinnbult som sticker upp ur fälgen sen ska du snurra hjulet och bromsa till så kommer däcket och slangen vrida sig rätt ! sen kan du ta en tång (avbitare) och hålla i ventilen med! blir det tomt igen ja då har du punka !och det är en annan historia
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top