bakdäck gixxer?

• Thread starter Thread starter HwB
  • Start date Start date

HwB

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
GSXR-600
Tjenis :arsele
jag står inför ett val, jag ska välja däck till min gsxr 600 98". Jag var och kollade på metzler sportec m-1(däck-gubben rekomenderade dom) och han sa att original ska vara 180/55 ZR 17 W73 TL. Jag har 190 på den nu(rennsport) och nu till min fråga: ska jag ha 180 lr 190 :confused: det skiljer bara 30spänn i pris. Eftersom att jag aldrig har haft ngt 180 däck så vet jag ju inte om det är bättre för hojjen.Vad tycker ni? Tacksam för svar :Bugar

HwB skrev:
Tjenis :arsele
jag står inför ett val, jag ska välja däck till min gsxr 600 98". Jag var och kollade på metzler sportec m-1(däck-gubben rekomenderade dom) och han sa att original ska vara 180/55 ZR 17 W73 TL. Jag har 190 på den nu(rennsport) och nu till min fråga: ska jag ha 180 lr 190 :confused: det skiljer bara 30spänn i pris. Eftersom att jag aldrig har haft ngt 180 däck så vet jag ju inte om det är bättre för hojjen.Vad tycker ni? Tacksam för svar :Bugar

Jag föredrog 180 på min ZX-7R, det är den enda hojen jag har testat både 180 och 190. Den blev kvickare att svänga med helt enkelt.

Sen kan jag rekommendera www.reifenversand.com (stavning?), jag betalade 1436 kr för ett Sportec M-1 inkl frakt! Beställde 27/6 kl 20:00 och hade däcket på em den 30/6!

Tackar jag ska kolla upp detta. Vad tyckte du om sportec däcket i övrigt?

Någon som beställer däck från USA?
Lokala hojfirman säljer Power för $225/set.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show