Bakbromshandag samt avgas poff ;)

Sweet_Yaa

Bannad
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
Minicross // trimmad<=)
jag har tängt o klurat... om man har hydraliskt system till bakbromsen sen sätter en "T" koppling till en hudral slang som går till ett handtag... :confused: kan man få ett så lätt fungerande bakbromshandtag så?

sen tuffa små eld kvastar :brinnerup ur avgas röret kan jhu komma med fet blandning o en glödande krök... men om man vill få det utan att motorn ska brinna hur kan man då göra? tändstifft i avgasröret :rolleyes:

tja köp en fet twin o trimma upp lite sen e saken biff..alltså det där med kvastarna :tummenupp

Sweet_Yaa skrev:
jag har tängt o klurat... om man har hydraliskt system till bakbromsen sen sätter en "T" koppling till en hudral slang som går till ett handtag... :confused: kan man få ett så lätt fungerande bakbromshandtag så?

Är det inte så stuntfolket gör :va

ozeo skrev:
tja köp en fet twin o trimma upp lite sen e saken biff..alltså det där med kvastarna :tummenupp

hehe jo.. men det som händer är vell att när man släpper gasen så kommer de oförbränt bränsle samt syre i kröken som är så varm att den bränner eld på bränslet... men om man har en stånka o man inte vill att avgasröret ska glöda innan man kan få de... hur göra då? :huvet

Slappa skrev:
Är det inte så stuntfolket gör :va

hmm.. antar de :confused: :va men funkar de så lätt?

haha "stuntfolket".. kanske ide till en ny tråd :tungan

Sweet_Yaa skrev:

sen tuffa små eld kvastar :brinnerup ur avgas röret kan jhu komma med fet blandning o en glödande krök... men om man vill få det utan att motorn ska brinna hur kan man då göra? tändstifft i avgasröret :rolleyes:

Om jag förstår rätt så vill du ha både fotbroms-pumpen och en pump på styret kopplat till oket i bakhjulet mha en T-koppling.
Det kommer INTE att funka.
Om du har så och trycker på fot-pumpen kommer du att trycka upp bromsvätskan i behållaren på styret och tvärtom.
Backventil, tänkte man då. men det går inte heller för då kommer inte bromsen att släppa när man släpper handtaget/pedalen.

Du får nog klura lite till.....
Enklast är nog ett extra bromsok i bakhjulet tror jag.

Sweet_Yaa skrev:

Du måste ju ha en pump till dvs ett komplett handtag med behållare osv,sen är ju frågan om det håller tätt bakvägen ur bakbromsen när du försöker bygga tryck från andra hållet.

Jag tror inte det är så lätt,det som verkar enklast är att göra en vajer som går till pedalen eller att helt enkelt skaffa ett komplett system med ok,pump osv till att sätta bak.

För mer info sök på "tumbroms"

Rigge förklarade det där för ett tag sen, man har ett extra bromsgrepp på styret med bromsvätskebehållare som man kopplar till samma pump man har till bak oket.

Ska se om jag hittar nån bild :)

Tänk nu på att det inte är jag som ritat på bilden :D

Bifogat

• trögo.JPG
    trögo.JPG
    69.5 KB · Visningar: 81
Jag vill ha STIM-pengar för den bilden! :mattias

Men som sagt, sno ett bromshandtag och skruva fast på styret, slit bort bromsvätskebehållaren och koppla in slangen där.

(slappa är inte så smart därav de många pilarna)

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år