Bakbromsen slutar funka vid slangning.

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Varför slutar bakbromsen att funka när jag fått till en bra wheelie, bromsen går i botten och jag måste pumpa upp trycket , så har det inte varit förut , nad är det som har hänt ? Har det blivit luft i systemet?

Förmodligen något med luft i systemet ja, testa att lufta och prova att wheela lite igen :-)

Hur långa Wheelies snackar vi?

//Anders.

Jag har fått till några 2:an och vidare till 3:an och sen lite på 4:an där den går ner.

om bromsoljan är taskig å gammal så kan det hända. även oxå ifall dina bromsbelägg gått igenom ett antal för hårda s.k "heatcycles". Mina bromsbelägg är just nu VITA.. svär! Jag måste byta, för dem "fade"ar fort.

Förövrigt ligger du nog på med bakbromsen, helt i onödan (om du nu inte försöker 12a... o även fast du 12ar behöver du inte använda bakbromsen speciellt mycket.).

vanliga wheelisar behöver du inte ha nått tryck på bakbromsen.

Swedie skrev:
Förövrigt ligger du nog på med bakbromsen, helt i onödan (om du nu inte försöker 12a... o även fast du 12ar behöver du inte använda bakbromsen speciellt mycket.).

vanliga wheelisar behöver du inte ha nått tryck på bakbromsen.

Ujuj , 12:or ? ...nooo way , hehe är långt därifrån och kommer aldrig dit, skulle bajsa på mig....................Nä jag vet att oljan skulle kunna behövas bytas men jag tänkte vänta med det tills servicen innan vinterparkeringen , så det blir byte av oljan nu innan så att jag ser att det funkar ordentligt innan jag ställer in.....Tackar :tummenupp

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back