bakbroms tjuter

Neppe

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Aprilia rs 125
Nu är det så att min bakbroms på min aprilia tjuter å lever satan.. kan det bero på dåliga bromsbelägg? eller är det nått annat?

Neppe skrev:
Nu är det så att min bakbroms på min aprilia tjuter å lever satan.. kan det bero på dåliga bromsbelägg? eller är det nått annat?

Dom kan vara slut, kolla det genast innan du bromsar sönder skivan.

Neppe skrev:
antagligen så är det beläggen som är slut, alltså det blir mettal mot mettal = skrik ,men titta på belläggen och se om dom är slut, det ska finnas en märkning på belläggen och när märkningen kommer i kontakt med skivorna då ska belläggen bytas, (rätta mig om jag har fel)

Om dom inte är slut så kan du kladda lite kopparpasta på beläggen, helst inte på den sidan som ligger mot bromsskivan då. :va

Kan också vara något litet gruskon som att sig i bromsklossen som sedan lägger sig emot skivan när du bromsar.

hehe okey.. jag har varit ute och kollat nu.. nya bromsbelägg måste beställas.. nån som vet nått bra ställe att beställa dom på?

Neppe skrev:
hehe okey.. jag har varit ute och kollat nu.. nya bromsbelägg måste beställas.. nån som vet nått bra ställe att beställa dom på?

Tre gånger (på 3 olika firmor) har ja fått fel belägg till min, en andra beställning är på väg från biscaya nu, hoppas dom bara skickar rätt nu.

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn