Bakbroms som vägrar att funka

suzukirules

Medlem
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
gsf 1200 s
Mors allihopa!

Jag har ett stort problem, bakbromsen på min bandit 1200 -02 vägrar att funka fullt ut. Det går att låsa i låga hastigheter men i högre (90kmh)
bromsar den knappt.
Har demonterat samt rengjort huvudcyl och bakre oket men problemet vägrar att försvinna.
Har även provat att byta klossarna till ingen nytta.
Har sett att det finns mycket kompetenta mekaniker här så jag hoppas på lite hjälp. :confused: :confused:

förmodligen luft kvar någonstans, har haft det problemet själv. Testa att spruta in bromsvätska bakvägen.

FUBAR skrev:
förmodligen luft kvar någonstans, har haft det problemet själv. Testa att spruta in bromsvätska bakvägen.

aa de funkar ju skit bra... jag tog en stor spruta med olja öppnade luft nipeln och tryckte oljan igenom med sprutan :tummenupp har varken behövt lufta fram eller bak efter det:)

FUBAR skrev:

Har luftat ut säkert två liter olja ur bägge nipplarna bak, funderar på att byta till brembo huvudcyl o ok. TIPS????

Bakbroms? Gör ingen större nytta på en "Sporthoj", bara farligt använda, för lätt att av misstag trampa till där när man har nedlägg, och då bromsa omkull sig. Använder den i stort sett aldrig utom när jag har skjuts.

Har någon gång på skoj testat att bromsa bak, rakt fram, i lite högre hastighet, händer inte mycket, så det är kanske inget fel på din bakbroms egentligen?

/B

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...