bakbroms på styret

Stosse

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
Honda crf 450r -16
Tja, jag har ett problem jag hittar inte någon stans i Sverige där man kan beställa bakbroms på styret kan någon hjälpa mig?!?!

Köp ett scooter system bara, sen väljer du om du vill modda bromscyllen elr köra duppel caliper:arsele

undrar samma sak fast till en ktm 660? någon som har något färdig kit liggandes eller vet var man kan beställa ifrån

HEy ..

Jag skulle oxå behöva ett kitt... men inte alla som får plats brevid kopplingshandtaget.. behöver en liten och smidig om nån vet var man kan få tag på..MVh San

Jag har en TL pump med en 1,80m lång broms slang liggandes.

Pumpen får monteras upp o ner, men det funkar om man monterar behållaren i rätt riktning.

PM:a...

jag har en magura 190 13mm pump liggandes, billet värsta!!

svindyr men jag kan släppa den för 2500kr
skulle tippa att den passar bra till motard ok.
kan även svetsa fast adaptrar på fotbromscylindern för att koppla in handbromsen för 600kr men då måste ni skicka cylindern till mej...

de är för att ingen säljer,,,

ska du ha till crossen eller

aaa jag ska ha till crossen

jag har en magura 190 13mm pump liggandes, billet värsta!!

svindyr men jag kan släppa den för 2500kr
skulle tippa att den passar bra till motard ok.
kan även svetsa fast adaptrar på fotbromscylindern för att koppla in handbromsen för 600kr men då måste ni skicka cylindern till mej...

okej aaa men jag hra hört om man gör de kan man inte andväna båda sammtidigt lr kan man de?? :va

Köp ett scooter system bara, sen väljer du om du vill modda bromscyllen elr köra duppel caliper:arsele

aaa men jag hittar inte vart man kan köpa de har gått runt till olika affärer o dom säger att man inte kan köpa sånt löst :S

Last edited:
nej de är sant då måste du ha dubbel ok , men man använder inte dom samtidigt heller

aaa jag ska ha till crossen

okej aaa men jag hra hört om man gör de kan man inte andväna båda sammtidigt lr kan man de?? :va

aaa men jag hittar inte vart man kan köpa de har gått runt till olika affärer o dom säger att man inte kan köpa sånt löst :S

Sprattla in på 24moto.se vid Gullmarsplan, köp pump/handtag + ok för under tusenlappen, kanske bara en femhunka om du ber snällt att få titta i skrotlådorna. Leta rätt på en lång billig bromsslang.

Sen fixar du lite så du kan fästa nya oket på samma platta som ditt befintliga bromsok.

Har du trumbroms så finns det färdiga kit.

har aldrig fattat varför man skall behöva använda dem SAMTIDIGT :tungan

man använder ju ändå en i taget :)

aaa iförsig :tungan

nej de är sant då måste du ha dubbel ok , men man använder inte dom samtidigt heller

du skulle ha 600kr om du fixa så jag slipper 2 ok va?

Sprattla in på 24moto.se vid Gullmarsplan, köp pump/handtag + ok för under tusenlappen, kanske bara en femhunka om du ber snällt att få titta i skrotlådorna. Leta rätt på en lång billig bromsslang.

Sen fixar du lite så du kan fästa nya oket på samma platta som ditt befintliga bromsok.

Har du trumbroms så finns det färdiga kit.

det finns ju inte handtag till väster sida där ju

Last edited:
för 600 spänn så svetsar jag fast en adapter där vätskebehållaren sitter som du sätter slangen ifrån handbromsen.
skickar med en banjobult som passar gängan oxå, det finns lite olika modeller

aaa iförsig :tungan

du skulle ha 600kr om du fixa så jag slipper 2 ok va?

det finns ju inte handtag till väster sida där ju

Sitter på en magura kopplingspump till ktm magura samt brembo-bakok från en 625a. Har ingen slang som går hela vägen, men tror jag kan skicka med ett antal för att skarva ihop för köparn. Sjukt fint bud efterlyses.

Kan man inte bara fixa ett till system, slang och handtag och ett till ok som man sätter fast nere bredvid det gamla. Så har man två separata ok bredvid varandra, ett som går till fotbromsen och ett till handbromsen.

Även Jag har en magura radialpump liggandes som blev över (hydralkopplingen på K7 var i vägen).

Kan man inte bara fixa ett till system, slang och handtag och ett till ok som man sätter fast nere bredvid det gamla. Så har man två separata ok bredvid varandra, ett som går till fotbromsen och ett till handbromsen.
Jo, jag har ok pump o slang liggandes. Inget fäste till oket dock.

på cross ok sitter det inte skruvar på framsidan av oket så det går inte då måste man svetsa ett fäste på svingen isf

Jag skulle beställa från usa men de gick på över 3000 så tyckte de va lite för mkt

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back