Bakblinkers på KTM Duke?

Hallen

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Hornet 900
Hôla!
Frågan kanske verkar fånig, men känns berättigad. :)
Jag ska byta till Kellermann-bakblinkers, hur sitter originalblinkarna? Måste man ta bort hela överkåpan bak?
Ser två skruvar under, men då måste man ta bort rören och kan ju ändå inte komma in till muttern på de nya...
Tacksam för tips!

Det var för länge sedan, minns ej hur det såg ut i själva fästet. Den utstickande delen plockar man i alla fall isär genom att först skruva loss blinkersglaset och kommer då åt resten.

Jag får väl svara på min egen tråd då... :)

Hej! Jag gjorde detta igår, det går till så att man börjar med att ta bort baklyset, sitter med 3 muttrar underifrån.
Därefter skruvar du bort de 2 skruvarna på varje sida under blinkersena, detta måste göras med vinkelmejsel, man har 2 cm ned till rören...
Efter detta går det att böja upp kåpöverdelen såpass att man kan dra ut blinkersen.
Sedan är det bara att sätta i dina nya blinkers och slå på en stor bricka på insidan (hålet kan nämligen vara större än muttern). Jag fick även ha bricka på utsidan pga att Kellermännen är så små.

Vilken tur att mina små söta orangea aliens redan satt på plats då jag köpte min. Dom passar ju kanonbra på hojen. :rock

Skruvade på dom på Brostugan igår, EFTER att polisen hade kollat våra hojar då vi svängde in. Vet inte riktigt vad han kollade, såg ut som lyse/blinkers och regplåt, men det verkar ju konstigt för jag har ingen böteslapp... :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back