Bakaxel som sitter fast?

kiisen

Fegis
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K8
Hej spände kedjan iförrgår och drog till och tyckte att det satt bra men igår så tyckte jag att det lät lite väl mycket i kedjan började då kolla lite och märkte att bakaxeln inte satt fast , fast att muttern var ditdragen för fullt och den gick inte att rubba mer så jag tänkte att jag skulle lossa den men det gick ej så nu så sitter bakaxeln lös och jag kan inte göra något funderar på om det är något lås eller om det är jängpaj på muttern eller bulten någon som har något bra tips på hur jag ska gå till väga?

har en Honda cbr 600 - 93a.

Mvh Robin

Ismannen skrev:
2361644 Har du inte missat nån distans eller nått?

Nope satt som sten innan jag spände den för första gången det är efter det som jag inte kan dra till mer. :confused:..

Last edited:
andersbrink skrev:
2362075 Om du dragit muttern i ändläget på axeln så har den nypt fast, du lär hålla emot på andra sidan - om det är mutter, insex, torx, whatever på andra sidan lär det göras. Kika på en sprängskiss om det saknas en bricka/spacer någonstans - om inte, montera en extra bricka bakom muttern.

http://www.ronayers.com/fiche/200_0296/rear_wheel/rear_wheel.cfm?man=ho&groupid=5150&parent=5120

Okej ska kika så fort jag kommer hem : ). Tack för svaren.

Så nu har jag konstaterat felet jängerna i mutter hade gått sönder fick ta till större verktyg så var den inte så kaxig. inväntar nu bara en ny bakaxel.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg