Bak/ner-flyttade fotpinnar zx9r -01?

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Har lite problem med min ninja, skulle vilja flytta fotpinnarna bakåt och neråt ett par cm. Vet att det påverkar markfrigången men kör inte så extremt så jag tar mina chanser men jag vill ha in benen lite mer i skåran i tanken dessutom vill mitt onda knä inte vara så extremt böjt så länge som jag vill kunna köra.

Har sökt nätet och hittat att det fanns adapterplattor till orginalfotpinnarna men inte hittat någonstans man kan köpa dessa (se bilden). Det enda jag hittar är bakåt/uppåt. Någon som har någon aning var man kan köpa eller kanske någon som har egna som ni kan fota så kan jag hitta någon som tillverkar. Eller kanske rent av någon som gjort liknande och har ritning eller kanske kan göra ett par för en slant.

Alla tips mottages tacksamt, hojjen är en zx9r 2001.

Bifogat

• 77-3123.jpg
    77-3123.jpg
    7.2 KB · Visningar: 216
Kontakta Slowdog så kan han säkert fräsa till ett par:)
Han fräste ett par till min fighter.

Kan inte kolla på jobbet (söka jack up plates på ebay) men jag köpte ett par motsvarande till min R1.

De var av uppåt bakåt typen men jag vände dem upp och ned då blev det andra bullar. Kan inte garantera att det funkar på din hoj.

Låt någon tillverka distanser åt dig, tänk på att växelpeten måste förlängas med.
Jag hade en 9R av samma modell och tyckte att fotpinnarna gick i väldigt tidigt på bana.
Med ett par liknande distanser som du har bild på fungerade det mycket bättre, så fundera noga på om du verkligen behöver flytta ner fotpinnarna.

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo