Bah.. Mygg & Insekter

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Kl är 23:35 och affärerna är stängt, och mitt rum år så förjävligt invarderat av kryp (nattfjärilar, flygmyror, och en del andra saker). Ingen radar-spray hemma, vad göra!? Finns det någon häxbrygd man kan göra? .... :confused: :va :4skrika

tycon1 skrev:
Kl är 23:35 och affärerna är stängt, och mitt rum år så förjävligt invarderat av kryp (nattfjärilar, flygmyror, och en del andra saker). Ingen radar-spray hemma, vad göra!? Finns det någon häxbrygd man kan göra? .... :confused: :va :4skrika

Ta fram en tidning och klappa ner dom bara...
Vad du ska göra imorrn är att sticka och köpa en sån där elektrisk flugsmällare som ser ut som ett litet tennisracket. Ruggigt effektivt och det blir riktigt kul att jaga flygfän. Det räcker att nudda dom med racket så låter det "ftss" och de faller döda ner på golvet. Det är bra tryck i det där, man får en riktigt otäck stöt om man tar på gallret (vilket jag såklart skulle testa det första jag gjorde). Synd att jag bor i stan bara, inte många flygfän här

tycon1 skrev:

Förresten, hårspray brukar funka bra. Är du riktigt tuff sätter du en tändare framför innan du sprutar. :yoparty

Jo, det blir till att köpa ett sånt racket imorgon, men att boxa ner en 200st ikväll med tidning blir ett redigt jobb..kanske fungerar att ställa en 700w lampa utanför så dom drar sig dit iofs...får se om jag kommer på något

Några liter thinner i en hink på golvet kan säkert fungera.

Eller dra in hojen i rummet och gasa ihjäl dom...

UrbanTiger skrev:
Om du flytta ut från laggårn och in i boningshuset igen så slipper du eländet med alla krypen.

Tror du husbonden skulle tillåta tjänstefolket att sova i huset bland dom riktiga människorna?

Släck allt lysande i ditt rum, öppna dörren till rummet bredvid,
tänd lampor osv... vänta... stäng dörren och sov.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg