Baguettetips?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Tänkte ta o gö en baguette o ta me som matlåda te jobbet idag, men ja har lite idétorka på vad jag ska ha på den.

Fanns nån dagobertmacka-tråd som ja säkert hade haft hjälp av men orkar inte hitta den just nu.

Så finns de nån som sitter inne på nån toppenbaguette möjligen?

Okey då, enkel matig baguette.

Stek på en kycklingfile. Skär sedan i tunnare skivor.
På med majonaise i baguetten.
På med stark senap.
I med lök, gurka, kyckling och gärna rostad lök.

Klart!:tummenupp

På med stark senap.

Inte konstigt att du är degig, fattar du hur mycket för mycket energi det där är för både dig som it-stillasittare men även för den pubertale mopedisten som frågade? Han kanske får en acne-attack, det vore i och för sig kul. :)

På med stark senap.

Den lät fin, men ja e ute efter någe man ba köper o smackar i... de enda jag vill göra e att hacka o skära grönsaker typ :P..

Hmm... får väl bli en jävla ost o skink då :S..

nu knallar ja te affären annars hinner ja inte ens handla någe..

Den lät fin, men ja e ute efter någe man ba köper o smackar i... de enda jag vill göra e att hacka o skära grönsaker typ :P..

Hmm... får väl bli en jävla ost o skink då :S..

nu knallar ja te affären annars hinner ja inte ens handla någe..

tjacka en halv grillTjyCkling och pula i baguetten(avlägsna eventuella ben, är flera stycken i en kyckling), köp en tub med "mexicana dressing" från rydbergs ifrån kyldisken. I med rostad lök! Klart!

dvh_mexicana_1.jpg
:tummenupp :tummenupp

Oväntat bildgoogleresultat när jag sökte efter mexikansk dressing:
BobbieJeanCarter.jpg

Last edited:
tjacka en halv grillTjyCkling och pula i baguetten(avlägsna eventuella ben, är flera stycken i en kyckling), köp en tub med "mexicana dressing" från rydbergs ifrån kyldisken. I med rostad lök! Klart!

dvh_mexicana_1.jpg
:tummenupp :tummenupp

Oväntat bildgoogleresultat när jag sökte efter mexikansk dressing:
BobbieJeanCarter.jpg

Jag brukar faktiskt köra på färdiggrillad kyckling sådär lite då o då.. men de e för kladdigt o jobbigt just nu... meeen...
http://www.rydbergs.se/produkter.asp?pId=110&cId=17&pageID=18 denna såsen kör jag till... uuuunderbart gott... lite isbergssallad o rödlök till me.. :tummenupp

Det blev för övrigt kalkonsalami, bror jakobs svarta skinka, prästost o rödlök.. de blir nog skitbra o enkelt:tummenupp

När jag va i södra frankrike för några år sedan så blev jag såld på baugette med omelett i... Tror att dom hade ost, skinka, lök och tomat i omeletten då...
Får ett ryck och gör en emellanåt...

Edit: Glömde ju skriva att det ska vara provence-kryddat oxå! :-p

Last edited:
När jag va i södra frankrike för några år sedan så blev jag såld på baugette med omelett i... Tror att dom hade ost, skinka, lök och tomat i omeletten då...
Får ett ryck och gör en emellanåt...

Just djävlar... i min förstnämnda baguett skall det vara stekt ägg i oxå! :fakta

men olika typer av äggröra med skinka och lök å sånt lät bra.. Ska tänka på det i vinter i alperna. Är så förbannat dyrt med lunch i backen där så det är klockrent att plocka med en välfylld baguette i ryggsäcken istället.

De få gånger som jag åker förbi Gävlebro så brukar jag hoppa in på Preem där och köpa en macka med vitlökspotatissallad och salami. Grymt gott. Nackdelen är att man har bilen full av vallmofrön efteråt.

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden