Baggy Jeans

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Vart köper man sådana?

jag har just nu som favoritmärke Nautica som inte saluförs i Sverige. Köpte dom när jag bodde i Californien. :yoparty

Alla de "baggy" jeans jag sett i Sverige är stramande skitjeans som ser ut som skit, i mitt tycke. MEN, det kan hända att jag faktiskt missat några. Så ni som känner till butiker som tillhanda håller riktiga baggy jeans som INTE bärs utmed knävecken får gärna berätta vart man hittar dom!

Tack :)

Kolla lite på Carlings, de har olika märken och modeller.
Köper nästan alla mina jeans från dem.

Swedie skrev:
Vart köper man sådana?

jag har just nu som favoritmärke Nautica som inte saluförs i Sverige. Köpte dom när jag bodde i Californien. :yoparty

Alla de "baggy" jeans jag sett i Sverige är stramande skitjeans som ser ut som skit, i mitt tycke. MEN, det kan hända att jag faktiskt missat några. Så ni som känner till butiker som tillhanda håller riktiga baggy jeans som INTE bärs utmed knävecken får gärna berätta vart man hittar dom!

Tack :)
Kolla närmaste skateaffär. Finns mkt byxor i "relaxed" fit. Hoppas vi inte pratar hiphop-baggy-jeans. usch...

Kolla in märken som Volcom, deras jeans är kanon!Alla har "relaxed" fit, lite vidare men sitter bra i höften. Många av dem är lite vinklade, faktiskt sköna att köra MC i. Snygga och udda modeller.
Har väl cirka 6 par volcom jeans, alla i olika stuk. Kostar mellan 800-1100kr.

www.volcom.com www.junkyard.se

Evisu, Nudie (Baggy Björn heter baggy-modellen), Eckö, Mecca, Triple Five Soul är några märken du kan kika efter.

-edit- Du får nog palla dig till en större stad, alternativt handla över nätet men det kan vara knepigt med byxor

http://www.gulanstore.se

stjäl lite här..jag e en ganska stor big boy..
om jag köper xxl så ser de nästan normalt ut..kankse lite stort men jag vill ha större i biggare o baggare...vars vars???
inte nå 1000 kr bysor nu..
även icke jeans...hoods gärna?
t-shirts o likn hittar man alltid :)

ozeo skrev:
stjäl lite här..jag e en ganska stor big boy..
om jag köper xxl så ser de nästan normalt ut..kankse lite stort men jag vill ha större i biggare o baggare...vars vars???
inte nå 1000 kr bysor nu..
även icke jeans...hoods gärna?
t-shirts o likn hittar man alltid :)

Har du spelat GTA SA?
Om du har det så förstår du vad jag menar när jag rekomenderar Kilimanjaro stores. Det är där du hittar de STORA kläderna.

Victor skrev:
Har du spelat GTA SA?
Om du har det så förstår du vad jag menar när jag rekomenderar Kilimanjaro stores. Det är där du hittar de STORA kläderna.

nopp har inte..vars finns dessa affärer då?
finns dom online?

Jag köpte ett par Diesel "Rumbum" på lager 157 utanför borås. Det var dom enda baggyjeansen som jag fastnade för. Dom är sådär.... chill, liksom. :)

Last edited:
Mmm... Det är svårt att få tag på bra baggy jeans i Sverige. T.ex. Baggy Björn tycker jag inte är särskilt baggy, de är snarare ganska normala i passformen eftersom svenska jeans är gjorda för annorektiker. Alternativt så kan man köpa "vanliga" jeans i större storlek men har man redan ganska korta ben så innebär det att jeansen blir löjligt långa och måste läggas upp, dessutom blir inte passformen rätt.

Det ska liksom vara rätt mängd baggy och passform, och jag är jävligt kräsen. :fakta

Kolla i krokarna kring Korsberga, utanför Vetlanda.

Det var där de spelade in Ronny & Ragge...... :tungan

Markus skrev:
Psycho Cowboy kanske?
:hihi
Nope, Psycho Cowboy är nu för tiden ganska slimmade. Annat var det på den gamla goda tiden när de hade "one-size", och den var gigantisk...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg