bagagekrokar

plimpe

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
dunder kisse
vad är dessa till för? antadligen för att fästa ngn väska eller liknande eller?

vad förlorar jag på att ta bort dem? förlorar jag ngt? jag kommer aldrig ha bagage ändå..

plimpe skrev:

vad förlorar jag på att ta bort dem? förlorar jag ngt? jag kommer aldrig ha bagage ändå..
Jag hade det och bara kapade bort dem. Om du ska skaffa undertray, som jag antar att du ska, så är det nog lättast att ta bort dem.
Men passa dig så du inte kapar i själva ramen då den då blir svagare.

japp har fixat distanser och ska åka å köpa undertrailen men vet inte om jag ska kapa i undertrailen för bagagekrokarna eller bagagekrokarna för undertrailen. tänkte lite om det minskade andrahandsvärdet eller om de fyller ngn funktion som jag kommer vilja ha i framtiden

plimpe skrev:

Har haft detta på flera bågar (är standard) och det är superpraktiskt då man med full last drar till Frankrike, Tyskland e t c. Sadelväskorna är testade i mer än 250 blås med detta arrangemang. Regnskydden i plast blev dock fragmenterade. Köpt nya, täta väskor sedan dess!

T o m på Hayabyusan finns detta i form av en längre speciell skruv på varje sida om "sadeln", dynan eller vad man nu ska kalla det man sitter på. Sett att många ersatt dessa med en vanlig skruv. Skruven är en del av fastsättningen av bakre plastkarossen.

Alternativ användning: Tillhör den coola typen kan du ju alltid hänga kondomförpackningen på krokarna när du parkerar utanför fiket. Kan ju vara bra att ha dessa lätt åtkomliga?

:)

går ju att svetsa dit dom igen vid försäljning om man vill ha dom.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!