BadjÄvlar!!!!

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Var ute å körde en sväng i Halmstad ikväll men det var helt kass.
Visst e det het kass vanliga sommardagar oxå men idag skulle ju per gössla spela på brottet i halmstad å typ 15000 skulle dit å glo.

Det verkar inte bättre än att när folk tar sitt pick å pack å drar på semester till halmstad lämnar dom trafikvettet och huvudet (om dom har några dvs) hemma å beter sig hur illa som helst.
Trafikstockningar precis överallt och vid rödljus kommer folk fan inte iväg!!! Va fan väntar dom på?????!!! Det tar ibland både 3 å 4 "omgångar" grönt innan man kommer iväg å då har spisen kommit upp i 110 grader. Å sen när man ska komma upp i lite fart
för att kyla då ska dom köra i 30 på 70väg å fullt med möte så man kan inte köra om.. :mad: :mad: :mad:

Sen när det nån gång blir fritt så man kan slå på lite så svänger det ju ut nån mitt framför eller så är det nån glad berusad semesterfirare som stegar ut i gatan så man får hänga sig på hejdarn.

Händer inget av ovanstående så kommer man ifatt en röd volvo 945 som e packad med plastpåsar som en sardinburk. Kärringen som kör ser inte åt nåt annat håll än rakt fram å blinkersspaken
tror hon nog är till för att få bilen att se ut som en julgarn eller ett jävla UFO för blinkar å rätt håll kan dom inte heller. Vinglar fram över vägen antagligen för att hon håller på att rätta bingolotter eller nåt. Knappt man vågar köra om..

Folk verkar även ha mycket svårt för filkörning och rondeller, detta kan ju inte bara finna i halmstad???
Höll på att bli klämd i en rondell av en jätte KABE husvagn, å när jag körde upp till framrutan å hötte med näven höll gubben på att få hjärtattak, han hade antagligen aldrig sett mig..

Lite senare kulle jag rakt fram i en trefilskörsning en vänster en höger å en rakt fram med rödljus.. ligger en saab 95 i vänsterfilen å ska svänga vänster dit han blinkade tills hans fru antagligen kom på att frillkolet var slut så gobben lägger på vänsterblinkers å bara drar över, mitt i korsningen, där jag befann mig, Hade jag inte väjt å hållt 10cm från refugen hade han klippt mig...

SKÄRPNING :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Kör som folk!!!!!

Så nu sitter man hör å har typ blivit utsatt för 3-4 mordförsök...

Nej nästa år blir det RR-licens å bankörning för min del så man slipper alla idioter i trafiken..

Edit: Är inget helgon i trafiken, men jag följer iaf trafikreglerna.

Silverryggen
Ok inte fartbegränsningarna då... :cool:

Jo tack! Låter ungefär som Uppsala under sommaren. Ibland hur lugnt som helst och gatorna gapar tomma - men andra gånger är det fullt av turister och fordon ivägen och poliser i vartenda gathörn (känns det som). Värre blir det vid slutet av augusti när 30.000+ studenter invaderar stan och många av dem har aldrig sett en korsning eller asfalterad gata i hela sitt liv och här skaffar de en trampcykel som de gör gator och trottoarer osäkra med... :eek:

Nä precis. Nu blir det snart enduro på heltid så slipper man både poliser och idioter. ( :rolleyes: )

Silverryggen skrev:
Var ute å körde en sväng i Halmstad ikväll men det var helt kass.

Var också ute en sväng ikväll i Halmstad, men det gav jag upp ganska snabbt. Körde ner på stranden vid småbåtshamnen & la mej på hojen och lyssnade på Gessle.

Men Silverryggen.... du måste medge att det är rätt trevligt och lägga sig i mitten på Tylösandsvägen och åka förbi alla badgäster :crash och noll parkeringsproblem :tummenupp

Poison skrev:
Var också ute en sväng ikväll i Halmstad, men det gav jag upp ganska snabbt. Körde ner på stranden vid småbåtshamnen & la mej på hojen och lyssnade på Gessle.

Men Silverryggen.... du måste medge att det är rätt trevligt och lägga sig i mitten på Tylösandsvägen och åka förbi alla badgäster :crash och noll parkeringsproblem :tummenupp

Helt klart!! Räknade en gång hur många bilar jag körde om från tylösand till centrum 147st hehe....

Silverryggen

jag såg dig också igår, när du stod vid rödljuset vid miniland....

jag trodde du skulle vara i hamnen och wheeeeeeeela eller nått sånt..... :bow

jo men det abssolut värsta tycker jag är när man ser en favvorondell som ser helt öde ut o man ska göra en fet rondellkörning....... DÅ... dyker han/hon upp precis framför mej i lastbil eller husvagnsekipage o ska sno runt hur jävla sakta som helst, det borde vara kriminellt att hålla under 90 km/t i en rondell!

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back