Bad boys på finska

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Skit också. Idag trillade det ner ett "Meddelande om strafforder" från finska Rättsregistercentralen.

Åkte på fortkörning i somras den 19:e juli och har struntat i att betala. 160 EUR blev det för "Äventyrande av trafiksäkerheten", fortkörning på svenska. Tror det var 108 km/h i snitt över 2 km på en 80-väg.

Kom ihåg att ni är studenter och tjänar jättelite annars blir det en FET bot! Jag ljög och sa att jag tjänade 9000 EUR per helår tror jag. Svågern sa lite mindre och fick bara 110 EUR så skalan går spikrakt uppåt.

Jaja, bara som info. Var själv nyfiken på om man skulle klara sig undan. Hotas med utmätning osv. om man inte betalar så jag orkar inte krångla.

Testa köra snabbt i Norge, det är trevliga upplevelser för ekonomin...

I slutet av sommaren så körde vi med jobbet till ett högfjälls hotell i Norska fjällvärlden ( Beitostöllen ).
Eftersom 4 av oss som jobbar där kör mc, så var det självklart att det skulle köras hoj dit. Norska fjällen = kanon vägar !

När vi hadde 8 mil kvar av ca 35, så domnade handen bort för ett ögonblick, råkade köra om en civilpolis som tog upp jakten,
När jag saktade in för att titta lite på utsikten, så tog det 1 minut innan 800 sirener skrek mig i örat, 20 cm på vänster sida om mig...

Var bara att stanna...

Boten hamnade på 6000:- Nok, 116 Km/h snitthastighet under en sträcka på 8700 meter, hade ett satans flyt att dom var tvugna att mäta över en så lång sträcka, annars hadde jag varit körd. Och vid 119 km/h snitt, så försvinner kortet...

Men jag försökte oxå "glömma" betala, det var inte så populärt enligt polisen i Norge....
Kom massa trevliga papper om " påminnelseavgifter, straff avgifter etc etc,.
Så det blev till att börja betala... Men jag delade upp boten i 4 a' 1500:- Nok styck.
Försökte glömma betala den 3dje delen, men dom kom visst ihåg mina dumheter fortfarande.....

Vi blev tagna mitt ute på vischan. Körde om lite bilar i lugn takt. Tog en kvart innan MC-polisen fått dit en brutta som kunde taskig engelska och ännu sämre svenska. Efter en kvarts diskuterande sa hon "du får också böter". "- VA!?" sa jag. Tydligen så räknades vi som ett sällskap och det var omöjligt att diskutera. Är inte så sugen på annat än ev. banåkning i Finland efter den grejen. Köpte i alla fall Pirelli Diablo billigt när jag var där... :)

ZejtaN skrev:
Testa köra snabbt i Norge, det är trevliga upplevelser för ekonomin...

I slutet av sommaren så körde vi med jobbet till ett högfjälls hotell i Norska fjällvärlden ( Beitostöllen ).
Eftersom 4 av oss som jobbar där kör mc, så var det självklart att det skulle köras hoj dit. Norska fjällen = kanon vägar !
Var bara att stanna...
Boten hamnade på 6000:- ..... försvinner kortet...
Men jag försökte oxå "glömma" betala, det var inte så populärt enligt polisen i Norge....
Kom massa trevliga papper om " påminnelseavgifter, straff avgifter etc etc,.
Så det blev till att börja betala... Försökte glömma betala den 3dje delen, men dom kom visst ihåg mina dumheter fortfarande.....

Ok, jag har brännt runt i Norge ett antal gånger o blivit plåtad av deras automatkameror+ jagad av polis+fasttagen+smitit ifrån dom (annan tråd) + lite till. Jag fick också en bibba brev hem med myndiga texter som lovade mig mkt obehag om jag inte erkännde mig delgiven & betalade ..mm visst! :lol Vi brukar sitta o ha högläsning på fyllan hemma hos mig ibland (svensk fyllenorska är kuul) o skratta oss hesa åt detta. Det har gått så långt att de lovat mig fängelse..och jag väntar fortfarande på att de ska ta fast mig(3år sedan jag gjorde lite trix dära) :)
Hur gick det för Er? Kom det delgiviningsmän o ringde på er dörr osv?
/E

Första påminnelsen för mig men det är för lite pengar för att jag ska orka bråka.

Ernst skrev:
Hur gick det för Er? Kom det delgiviningsmän o ringde på er dörr osv?
/E

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...