Backuptelefon SE satio el HTC Hero ?

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date

Nicotin

Guest
Svårt att bestämma mig vilken lur man ska skaffa..

Någon med erfarenhet av dessa två lurar, har hero problem med buggar ?

Läste att Hero har/ haft byggar och även sation.

Åsikter bitte..

Finns ju en Herotråd. Kolla där kanske?

Har själv en Hero, och inga problem med buggar.

Genrellt sätt så skulle jag rekommendera dig att avstå från SE´s nya modeller. Min erfarenhet som även verkar finnas i umgängeskretsen är att se släpper sina telefoner för tidigt och använder kunden som felsökare.

Själv så kör jag Iphone och därmed är min åsikt om Android något vinklad.
Android baserade telefoner är i mina ögon jävligt bra om man vill pilla och fixa med telefonen.

Iphonen fungerar utan pill men man är samtidigt låst till Apple.

Ska man ha en telefon så skulle jag rekommendera Nokia, gillar man att pilla android och ska det vara en smartphone som bara funkar: iphone.

Öööh. Min Hero kom med Android, och jag förstår inte vad du menar med att pilla?
Min funkade utmärkt out of the box.......

Öööh. Min Hero kom med Android, och jag förstår inte vad du menar med att pilla?
Min funkade utmärkt out of the box.......

Så kan det vara...

Ta tex tangentbord... Det är inte länge sedan som det kom ett svenskt tangentbord som funkade i "portrait mode". Tangentbordet som funkade i "landscape mode" fick man då ladda ner och byta ut mot orginal tangentbordet. Har för mig att det var just HTC som släppte ett fullt fungerande svenskt tgb.
Heron kör sense ovanpå Android, det innebär att man måste vänta med uppdatering tills dess att Htc har fixat till uppdateringen så att den passar sense.
Polarn var så jävla nöjd. Han lessnade på den inbyggda sms-funktionen och bytte ut den mot en vrålsnyggvariant, blev klart imponerad, tills dess att telefonen ringde varvid hela applikationen hängde sig och han var tvungen att plocka ur batteriet.
Det går fortfarande inte att köpa applikationer från sverige utan man måste gå runt skyddet...

Och så här fortsätter det. Små saker som måste fixas för att funka. Vill man fixa, dona och pilla för att grejerna ska funka precis som man själv vill så är android helt rätt.

Hero - android telefon
Satio U1 - Symbian telefon

Sation har ett betydligt mer väl testad programvara jämfört med Heron, då symbian s60 har funnits i mobiler ett par år.

Vill du tvunget ha en android mobil så föreslår jag att du väntar på S/E X10 eller för ytterliggare ett förslag från S/E Vivaz.

edit: vivaz är en symbian s60.

Så kan det vara...

Ta tex tangentbord... Det är inte länge sedan som det kom ett svenskt tangentbord som funkade i "portrait mode". Tangentbordet som funkade i "landscape mode" fick man då ladda ner och byta ut mot orginal tangentbordet. Har för mig att det var just HTC som släppte ett fullt fungerande svenskt tgb.
Heron kör sense ovanpå Android, det innebär att man måste vänta med uppdatering tills dess att Htc har fixat till uppdateringen så att den passar sense.
Polarn var så jävla nöjd. Han lessnade på den inbyggda sms-funktionen och bytte ut den mot en vrålsnyggvariant, blev klart imponerad, tills dess att telefonen ringde varvid hela applikationen hängde sig och han var tvungen att plocka ur batteriet.
Det går fortfarande inte att köpa applikationer från sverige utan man måste gå runt skyddet...

Och så här fortsätter det. Små saker som måste fixas för att funka. Vill man fixa, dona och pilla för att grejerna ska funka precis som man själv vill så är android helt rätt.

Njae.

Hero levereras svensk numera. Alltså inget problem.

Sen kallar du det "pilla och dona". Jag kallar Apples inlåsthet för "total brist på rörelsefrihet i operativet" Ett exempel: Jag sitter på bussen och lyssnar på Spotify eller LastFM. Jag kommer på att jag måste kolla tidtabellen på bussen eller surfa lite sporthoj.com. Det går inte om jag samtidigt vill lyssna vidare... Nu kommer svaret från dig att "det är bara att jailbreaka", men är inte det pilla och dona så säg vad som är. Samtidigt så försakar du garantin.

Idag ska man inte handla en Hero (jag har en själv), man ska handla en Nexus One från Google. Mer processor och OTA(Over The Air)-uppdateringar från Google.

Android är framtiden och ett öppet operativ, IphoneOS är inlåst och fantasilöst...

SE Satio var gammal när den kom, men den har bra kamera!

/ Jens

Njae.

Hero levereras svensk numera. Alltså inget problem.

Sen kallar du det "pilla och dona". Jag kallar Apples inlåsthet för "total brist på rörelsefrihet i operativet" Ett exempel: Jag sitter på bussen och lyssnar på Spotify eller LastFM. Jag kommer på att jag måste kolla tidtabellen på bussen eller surfa lite sporthoj.com. Det går inte om jag samtidigt vill lyssna vidare... Nu kommer svaret från dig att "det är bara att jailbreaka", men är inte det pilla och dona så säg vad som är. Samtidigt så försakar du garantin.

Idag ska man inte handla en Hero (jag har en själv), man ska handla en Nexus One från Google. Mer processor och OTA(Over The Air)-uppdateringar från Google.

Android är framtiden och ett öppet operativ, IphoneOS är inlåst och fantasilöst...

SE Satio var gammal när den kom, men den har bra kamera!

/ Jens

Du plockar många viktiga poäng.... håller inte med dig ang. satsningen på en Nexus, google har själva uttalat att de kommer att satsa på mjukvara, apps, licenser osv. att försöka slå sig in och tjäna pengar på hårdvara för endconsumer är idiotiskt. även om nexus levererar på mjukvaruplanet med specifikationer osv. så tar det lång tid innan de når dagens tillverkares nivåer.

nexus = usa-mobil a la blackberry???

Så kan det vara...

Hah, go koll.

Jag plockade upp min telefon ur boxen, startade den o gjorde den mkt enkla guiden som körs igång automatiskt första gången o vips så funka alla, jag fick alla mina mail till telefonen osv, allt funka skitbra direkt.
Men sen vill man såklart fixa till en sånhär typ av telefon lite så den blir mer personlig.

Du plockar många viktiga poäng.... håller inte med dig ang. satsningen på en Nexus, google har själva uttalat att de kommer att satsa på mjukvara, apps, licenser osv. att försöka slå sig in och tjäna pengar på hårdvara för endconsumer är idiotiskt. även om nexus levererar på mjukvaruplanet med specifikationer osv. så tar det lång tid innan de når dagens tillverkares nivåer.

nexus = usa-mobil a la blackberry???

Nej, Nexus är den bäst presterande Googlemobilen idag i benchmarking. Det är HTC som bygger den och den är riktigt fin.

Kolla www.swedroid.se / www.mobil.se för tester.

Sök på Nexus One på google så får du se vad det är för något.

/ Jens

Yes, den som alla efterapar är förstås den som är fantasilös. :rolleyes: :tungan

I övrigt låter det som du är en stor Linux-anhängare. Bytt ut Windows än eller? :D

Jag kör Ubuntu på min mini-PC, men på vilket sätt är mitt XP på "hemdatorn" inlåst? Vad är det som jag inte får göra där? Problemet är väl snarare att man får göra för mycket? :confused:

Android är väl på väldigt få sätt en efterapning? Isåfall är Iphone´s OS en efterapning av Symbian i tidiga former. Men det tänkte du kanske inte på?

Android ger valfrihet som inte Apple gör. Det är på gott och ont, men att kalla det en efterapning är fel. Samtidigt tycker jag både Iphone och Androidtelefonerna är jättebra, köp det som passar era behov bäst..

/ Jens

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...