Backup på nätverk?

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Jag har ett par mappar som jag skulle vilja kunna synca mot en enhet på mitt nätverk. Hur filerna hamnar där spelar ingen roll bara jag kan komma åt dom om min nuvarande dator skulle krascha. Det bästa vore om jag bara behövde trycka på en knapp så att alla filerna som ändrats sedan förra syncningen kopieras till den aktuella nätverksenheten och skriver över gamla versioner.

Var börjar jag? :confused:

Jag har ett par mappar som jag skulle vilja kunna synca mot en enhet på mitt nätverk. Hur filerna hamnar där spelar ingen roll bara jag kan komma åt dom om min nuvarande dator skulle krascha. Det bästa vore om jag bara behövde trycka på en knapp så att alla filerna som ändrats sedan förra syncningen kopieras till den aktuella nätverksenheten och skriver över gamla versioner.

Var börjar jag? :confused:

det finns nätverksdiskar som har "one click" funktion :) kolla på någon datorfirmas hemsida och kolla i specsen för nätverksdiskarna

Eller också gör man en bat-fil med ett eller flera xcopy-kommandon som man sedan schemalägger. Det har jag. Funkar klockrent.

Exempel för min www-katalog:
xcopy /D /E /Y f:\www e:\backup

Sen har jag en USB-disk som jag kopierar hela klabbet till några gånger i månaden ifall hårddisken i datorn får för sig att ge upp.

Tackar för svaren!
Jag gjorde det enkelt för mig och använde backup-verktyget som finns i WinXP... :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT