Backtävling Åtvidaberg/Kisa

JonasR1

Gött mos i motorn, Röjmon
Gick med
18 Oct 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -03
Undrar om det var någon som var på backtävlingen som var i Kvarnstorp (mellan Åtvidaberg och Kisa) idag?

För er som inte var där kan jag säga att det var en backtävling för gamla motorcyklar (typ gamla speedwayhojar, HD från 1929, Indian mm, den äldsta mc var från 1920.) Det gick ut på att köra två så jämna tider upp för backen som möjligt.

Var väldigt roligt att se måste jag säga, även roligt att höra ljuden och känna lukterna från dessa maskiner.
Deltagarna var främst äldre entusiaster.
Den äldsta deltagaren var enligt dem jag pratade med 82 år! Han hade varit med och kört den här tävlingen redan från 1940-talet om jag förstod det rätt. Hur som helst, kul att se att man aldrig blir för gammal för något.

Undrar om det var någon som var på backtävlingen som var i Kvarnstorp (mellan Åtvidaberg och Kisa) idag?

För er som inte var där kan jag säga att det var en backtävling för gamla motorcyklar (typ gamla speedwayhojar, HD från 1929, Indian mm, den äldsta mc var från 1920.) Det gick ut på att köra två så jämna tider upp för backen som möjligt.

Var väldigt roligt att se måste jag säga, även roligt att höra ljuden och känna lukterna från dessa maskiner.
Deltagarna var främst äldre entusiaster.
Den äldsta deltagaren var enligt dem jag pratade med 82 år! Han hade varit med och kört den här tävlingen redan från 1940-talet om jag förstod det rätt. Hur som helst, kul att se att man aldrig blir för gammal för något.

Fuck .. Det missade man!! Synd att man inte får veta sånt här i förväg ..

Fuck .. Det missade man!! Synd att man inte får veta sånt här i förväg ..

Sorry, fick veta det igår kväll. Visste inte riktigt vad det var för något. De annonserar tydligen ingenting så alla som var där antar jag har fått veta det genom folk som visste om det och fört det vidare. Det var gratis också, program om man ville för 20 spänn.

Men nästa gång man får reda på något sådant här så lovar jagb att säga till.

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard