Backspeglar

Du behöver INTE ha backspeglar! Trust me, jag har blivit stannad och poliserna trodde att man behövde ha speglar men efter lite letande i deras pärmar kom dom fram till att så va icke fallet! Så kör på utan du, det gör jag! :tummenupp

mjukis skrev:
Du behöver INTE ha backspeglar! Trust me, jag har blivit stannad och poliserna trodde att man behövde ha speglar men efter lite letande i deras pärmar kom dom fram till att så va icke fallet! Så kör på utan du, det gör jag! :tummenupp

Njae... Om du har en nyare MC (efter 99 tror jag det var)
som är "EU typad /helhets godkänd"
så är det inte lika lätt...
är den typad med speglar på (vilket den är) så måste det finnas.

// TAB

mjukis skrev:

Där har du nog fel! :fatta!
Jag fick böter när jag blev stannad och trodde inte mina öron när dom sa att det va LAG på det... så ja sa: är det lag på det, kan ni visa?
o vipps så visade dom det i några papper som dom går efter när dom kollar upp en hoj om typ de vanligaste reglerna.

sen vet jag inte om man har en maskin som är 90 o bakåt.

hmm nu blir man lite osäker..

Kanske bäst att ringa och fråga, vart ringer man då tro?

Polisen eller

nix. en polare till mej registreringsbesiktigade till och med utan. behövs inte. men kan vara bra att ha . jag tog bort mina men satte på dem igen. har man vant ser så har man

ha d

stefan :banana

Robban Nr1 skrev:
Där har du nog fel! :fatta!
Jag fick böter när jag blev stannad och trodde inte mina öron när dom sa att det va LAG på det... så ja sa: är det lag på det, kan ni visa?
o vipps så visade dom det i några papper som dom går efter när dom kollar upp en hoj om typ de vanligaste reglerna.

sen vet jag inte om man har en maskin som är 90 o bakåt.

Inte jag som har fel... banka på snutarna och dom som hade skrivit papprena där det stod att man inte behövde ha backspeglar på hojen :7peta

Dumma poliser som åker omkring med gamla papper, iof så ju min äldre än 97, men jag vet att det inte stod något om årsmodell i deras papper.
Skit sak samma, jag kan brassa på utan speglar i fortsättningen, snyggt. :yoparty :3freak

"7 § Tvåhjulig motorcykel som tagits i bruk den 17 juni 1999 eller senare skall ha minst två backspeglar"

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back