Backblade på sjukhus..

Örnie

Ray.Ban
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Svart 600 Hornet
Fick ett sammtal av honom efter inte hört av honom på fyra dagar.... Han berättade att han låg på sjukhuset och vaknat upp efter fyra dagar och minns inget. Pungterad lunga, lungiflamation och knäckt revben. Detta hände på E20 Göteborg - Landvetter i kallebäcksbacken.

Låter honom berätta exakt vad som hände sedan, men kan säga så mycket som att han höll för hög hastighet -> kass omkörning (högerfil...) -> prejning av lastbil och krash tror ni ser bilden...

:(
(han ringde detta och sa det precis innan jag åkte och köpte min NYA HORNET!) :fatta!

Last edited:
Fan va tråkigt :(

hälsa honom att han får krya på sig

ps du menar R40 va

Oj då. Trist. Inte träffat människan IRL men man borde fixa hans efterlängtade sportkorvs t-shirt till honom!

Mycket trist att höra. Hoppas att han repar sig!
Jag kör ju där ofta, det känns lite extra påträngande att höra sånt här då. :3freak

Fan, jag känner ju Johan, som han heter. Vi skulle köra i veckan...

Hade ingen aning om att det hade hänt. Riktigt tråkigt. Hoppas att han repar sig snart... Ska dra ett SMS till honom nu.

Ta det lugnt där ute!

:krama

Ädit: Skickade ett SMS till honom nu, får se vad/om han svarar...

Last edited:
Fan... är också gammal polare med Johan... Hörde precis från hållis...

Får en sån riktigt jobbig klump i magen typ å vill bara sälja hoj å lägga ner allt...

Tur i oturen iallafall....

Krya på dig kompis...

Känner inte killen, men här är tråden från när det hände: Olyckan

Skönt att han har kvicknat till iaf.

Gott att höra .. jag hade oturen att vara först på plats. Ingen upplevelse jag vill ha igen .. once is enough!

hållundan skrev:
2223836

Ädit: Skickade ett SMS till honom nu, får se vad/om han svarar...

Om han ligger på sjukhus lär han nog inte kunna svara på sms, så ring sjukhuset istället.

Otäckt som fan, men en jävla tur att det inte gick värre! Krya på dej killen!

Last edited:
Men pratar ni inte om två olika olyckor? En i GBG och en i Uppsala. Eller är jag bara förvirrad. Det är väl inte Backblade som kört knarkad?

Krya på er alla.

Jonte VSB R-T skrev:
2224815 Men pratar ni inte om två olika olyckor? En i GBG och en i Uppsala. Eller är jag bara förvirrad. Det är väl inte Backblade som kört knarkad?

Krya på er alla.

Två separata olyckor. förvirring bara när den första olyckståden kom upp....

Nämen fan oxå, han som skrivit en egen tråd om sina funderingar om att just detta skulle kunna hända.

Hoppas han återkommer med hälsan i behåll och 100% återställd.

//Mad

Skönt att höra att han klarade sig! Riktigt änglavakt.

Krya på dig nu Backblade!

Hej allesammans, kom innanför dörren från sjukhuset. Nyckelbenet plus andningen får läka sig lite under min "semester". Jag klarad mig mycket bra trots smällen så häriefterhand. Jag vet knappt vad som hände utan har läst Smedies inlägg och hört mina föräldrar berätta. Hojen står iaf i delar i garaget och där får den stå ett litet tag framöver, tills nästa säsong. Nu skall jag grilla!!

(Tack återigen Smedie, räddade mitt liv där)

Backblade skrev:
2225000 Hej allesammans, kom innanför dörren från sjukhuset. Nyckelbenet plus andningen får läka sig lite under min "semester". Jag klarad mig mycket bra trots smällen så häriefterhand. Jag vet knappt vad som hände utan har läst Smedies inlägg och hört mina föräldrar berätta. Hojen står iaf i delar i garaget och där får den stå ett litet tag framöver, tills nästa säsong. Nu skall jag grilla!!

Skönt... Grilla på nu.. :tummenupp

Backblade skrev:
2225000 Hej allesammans, kom innanför dörren från sjukhuset. Nyckelbenet plus andningen får läka sig lite under min "semester". Jag klarad mig mycket bra trots smällen så häriefterhand. Jag vet knappt vad som hände utan har läst Smedies inlägg och hört mina föräldrar berätta. Hojen står iaf i delar i garaget och där får den stå ett litet tag framöver, tills nästa säsong. Nu skall jag grilla!!

1. Skönt att det gick bra trots allt.
2. Hoppas att du hade en bra försäkring. Kanske ett ypperligt tillfälla att köpa en banhoj istället?

Reb0

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...