B-race Linköping 29/8 dilemma...

Ska jag få köra B-tävlingen TROTS att jag är besiktningschef?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Tjenare ni som tänkt köra B-racet 29/8 på Sviesta...

Jag har ett litet dilemma.... Jag vill köra den tävlingen... MEN jag ska även vara besiktningschef på detta race.

Som ni kanske vet så OM det blir protest (vilket det inte ska bli, eller hur?) så får jag som besiktningschef inte besikta om den motorcykeln utan det ska förbundsbesikningsman göra, utsed av Svemo(Lodnert bla), det kommer i första hand vara en säkerhetsbesiktning på den här tävlingen.

Så det är upp till förararna som ska tävla att avgöra om jag får köra min första tävling någonsin...

Det finns inga anmälsningslistor osv osv uppsatt ännu till tävlingen så jag slänger ut en fråga i luften för att se vad jag får för svar.

Första tanken är att det ska tas upp på förarmötet... men det är ju lite sent egentligen att bestämma sig då om man ska köra eller inte...

Sen ska jag även kolla upp det med andra i RR sektionen så det är OK för dom om det är OK för förarna.

Jag har lagt en poll, där fråga lyyyder.

Ska jag få köra B-tävlingen TROTS att jag är besiktningschef?

Om ni inte tycker så, så skriv gärna ett svar i tråden...

Mvh Håkan

Last edited:
Chris Ash skrev:
Såklart! varför inte? Fast underkänner du min hoj så ska djävulen ta dig! :mad: ;)

Varför inte egentligen... jag kan anses som jävig osv osv och jag hör väl till arrangörerna och de brukar ju vanligtvis inte få vara med... det är väl anledningen till att jag ställer frågan och att om ni förare tycker jag ska få vara med så kan jag ju liksom förbereda mej lite bättre än att stå där som ett fån på morgonen o undra om jag får köra eller inte :brinnerup

Blir det ett JA så blir det ju även en fråga på Förarmötet innan race och skulle det vara någon då som protesterar då så får jag ju följa det men då kan man ju satsa lite innan iallafall på tidsträning osånt om förarna som finns här tycker det är OK.

//Håkan

Tycker inte det låter som nåt problem. Vi andra protesterar efter racet om du kör för snabbt. :tungan

Då var det klart då... jag får inte va med o leka... känns lite tufft, här ställer man upp med att lägga ner mkt tid på RR, både SM här och Veidec på Mantorp, tack för att man själv får köra.... :näsblod

edit: eller så är det bara nån som busar med mej ?? :7peta

Last edited:
håkan skrev:
Då var det klart då... jag får inte va med o leka... känns lite tufft, här ställer man upp med att lägga ner mkt tid på RR, både SM här och Veidec på Mantorp, tack för att man själv får köra.... :näsblod

edit: eller så är det bara nån som busar med mej ?? :7peta
Drick femton öl och va glad :fyllisar

Klart du ska rejsa.. Skulle va jäkligt kul å se.. HW då, är inte du sugen på å klä om spettan å testa ett rookie1000 rejs? Lycka till iaf Håkan :tummenupp
Kommer å hejar på dej..

Skööööönt, allt har nog löst sig :yoparty det blir Per-Ove som blir besiktningschef istället... ska ta upp det på mötet på tisdag :) .. det ska nog inte va några problem

Lodnert utbildade honom samtidigt som mej och han har räjsat en del själv så han fixar det här utan några större bekymmer.

Nu blir man bara nervös över att köra ju... :Rockbanan

Tack för de trevliga svar man fått trots allt!!

Mvh Håkan - nu i mycket gladare version

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back