B License Tävlingar?

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Jag har fan missat det här totalt tror jag.
Dom ända jag vet om som B-förare kan ställa upp i är Highland cupen men det är så klart mera, kan någon vis man/kvinna upplysa mig med en sjyst lista på datum och plats?

Jocke W skrev:
Dom ända jag vet om som B-förare kan ställa upp i är Highland cupen men det är så klart mera, kan någon vis man/kvinna upplysa mig med en sjyst lista på datum och plats?
Du (och jag) kommer kunna vara med på alla tävlingar som inte körs tillsammans med roadracing.
Här i Örebro tex så kommer du få köra tre tävlingar.
13:e maj, 10-11:e juni och 16:e september

Edit: Svemos Kalender http://www.svemo.se/calendar_window.php?year=2006&month=0&gren=SuperMoto

Last edited:
13 maj, tajt inpå highlandcupen, kanske man måste välja..

Tack för calendern, nu fick jag svar på min fråga!

Jocke W skrev:
13 maj, tajt inpå highlandcupen, kanske man måste välja..

Tack för calendern, nu fick jag svar på min fråga!
Äh, vadå välja, klart du åker båda! :tummenupp

Last edited:
Vi ska ha årsmöte i klubben (Jämtlands MK) 28mars och ska försöka få till någon mer tävling som även B-licens förare är välkomna hit till Östersund än SM deltävlingen 22-23juli.

Kommer att jobba även för att ha träningshelger för intresserade (någon kan bli i samband med tävling som avslutning med tanke på avståndet hit).

Återkommer när jag vet mer hur det blir.

Hitecfrollo skrev:
Lika svårt som att övertala grabben att äta godis :)
Kanske för att vi gillar hojåka lika mkt som godis :)

Pah! ja gillar hojåka fan så mer än godis!

Hitecfrollo skrev:
Hehehe ja men även mer än va min treåring gillar godis?
Skulle va godis till hojjen som va mer intressant för oss isåfall. :tuttar

ja godis till hojen är uppskatat både av hojen och mig :D

RookieSM skrev:
Du (och jag) kommer kunna vara med på alla tävlingar som inte körs tillsammans med roadracing.
Här i Örebro tex så kommer du få köra tre tävlingar.
13:e maj, 10-11:e juni och 16:e september

Edit: Svemos Kalender http://www.svemo.se/calendar_window.php?year=2006&month=0&gren=SuperMoto

Ofan, där ser man...

Kommer det bli 450 och Open för A-förare, och en "motionsklass" som är blandad för oss B-förare då? Eller det kanske inte är helt spikat än...

Ha de gôtt!

Ludde skrev:
Ofan, där ser man...

Kommer det bli 450 och Open för A-förare, och en "motionsklass" som är blandad för oss B-förare då? Eller det kanske inte är helt spikat än...

Ha de gôtt!
Exakt så. Inte spikat. Men du kan ju ta att det blir så som ett stalltips ;)

Som du ser !

Jocke W skrev:

Som du ser så kommer det finnas Race så du blir mer än nöjd, du kommer som sagt tidigare ,kunna köra B-race på 3 SM-race av 6, och om du kör bra får du ett wild-card så du även kan ställa upp i dom 3 RR-SM-racen med oss .
Så det kommer va ca: 18 tävlingar i sverige 2006
:tummenupp
Vi ses !
Crille

fetsladd skrev:
Som du ser så kommer det finnas Race så du blir mer än nöjd, du kommer som sagt tidigare ,kunna köra B-race på 3 SM-race av 6, och om du kör bra får du ett wild-card så du även kan ställa upp i dom 3 RR-SM-racen med oss .
Så det kommer va ca: 18 tävlingar i sverige 2006
:tummenupp
Vi ses !
Crille

jaha jag trodde bara det va B race i strägnäs, Vi har planerat lite rejs men att köra tillsammans när det är SM är sjystare!

Back