[B]KTM exc 125 Endurohoj till SM hoj[/B]

Bjornie

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
KTM exc 125
Tja gott folk.
Äger en KTM Exc 125 06, just nu sitter enduro däck på men dom ska bytas till SM däck. Nu skulle jag vilja ha råd från er kära proffs. Jag vill då åka längre sträckor med KTMn men man har hört rykten hit o dit att den kommer skära direkt när jag kör på motorvägen o sånna rykten. Hur ska jag nu göra för att undvika dessa saker? funderar på o byta till en 12 liters tank också så jag inte får soppatorsk på vägen.
Tanken är ju att ta KTMEN till gotland i sommar:) ( bor i uppsala)
tacksam för svar MVH Björn!

Tja gott folk.
Äger en KTM Exc 125 06, just nu sitter enduro däck på men dom ska bytas till SM däck. Nu skulle jag vilja ha råd från er kära proffs. Jag vill då åka längre sträckor med KTMn men man har hört rykten hit o dit att den kommer skära direkt när jag kör på motorvägen o sånna rykten. Hur ska jag nu göra för att undvika dessa saker? funderar på o byta till en 12 liters tank också så jag inte får soppatorsk på vägen.
Tanken är ju att ta KTMEN till gotland i sommar:) ( bor i uppsala)
tacksam för svar MVH Björn!

det bästa man kan göra är att inte ligga och pressa för länge, variera varvtalet så mycket du kan

okej men tror du att den kommer hålla hela vägen?:p funderar på os äölja ktmen o köpa en aprilia rs 125 mend et blilr en tår i ögat isf KTMen är ju bästa 125a1n:(

okej men tror du att den kommer hålla hela vägen?:p funderar på os äölja ktmen o köpa en aprilia rs 125 mend et blilr en tår i ögat isf KTMen är ju bästa 125a1n:(

rsen håller inte jättemycket bättre än ktmen. bara så du e medveten av det. om det nu var anledningen till att du funderade på att byta. ska du köra långt tror jag nog att det bästa är en 4t. går ju såklart med en 2t men man kan nog räkna med att något händer på vägen om man skall köra så långt. vad kan de vara mellan uppsala och gottland? 40-50 mil? sen ska du hem oxå...

Klart det går att köra långt med en Exc. Ligg inte på för högt/samma varvtal för länge bara :tummenupp

Fan, du tar väl båten från nynäs?? Det är nog max 15 mil dit från uppsala. Sen så kör du skiten ur hojen på gotland! (de få stunder du inte är packad).
Ska nog inte vara några problem! :yoparty

Håller med..

Tycker absolut inte att du ska byta bort KTM'en mot en RS, kollar man lite här i formuet är det vääldigt många trådar som handlar om att RS har skurit, och inte fullt lika många(nån?) om KTM.
Kan dock bero på att det är fler som har RS än KTM.
Men Som dem andra sagt, kör lungt, ligg inte och pressa, pausa ibland..

Håller med..

Tycker absolut inte att du ska byta bort KTM'en mot en RS, kollar man lite här i formuet är det vääldigt många trådar som handlar om att RS har skurit, och inte fullt lika många(nån?) om KTM.
Kan dock bero på att det är fler som har RS än KTM.
Men Som dem andra sagt, kör lungt, ligg inte och pressa, pausa ibland..

kanske inte riktigt lika många som kör ktm heller :rolleyes:

Det är inga problem att köra långt som sagt, men du lär ju ha rätt ont i baken efter 30 minuter ;)

om man kör som man ska så får man inte ont i röven (aka foten ner i kurvor ala supermoto. aka wheelande på motorväg) :hihi

om du bara inte tokvarvar den förlänge e de klart den håller och så klart variera varvtalet som dojm säger , sen kör på rätt olja , och rätt mängd , ja kör på castrol r2 @ 3%. ja har kört me min i över ett år nu utan att ngt har pajjat, och ja e inte den som kör lite heller inte speciellt lungt heller... så den håller allt klart ja har bytt kolv och olja och sånt , men de e ju slit ddelar :tummenupp lycka till me sm kittet:yoparty

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti