B-kort imorrn....

Dee_cati skrev:
Han lurade inte in mig där, det var en kuggdel. Han sa "sväng nästa vänster" och det är ju samma sak som att säga "sväng nästa lämpliga vänster". Iofs så var han lite lurig för övrigt också den gubben, mestadels för att jag körde upp privat kändes det som.

Mjaa, jag vill nog fortfarande inte hålla med dig riktigt :)

Att säga "sväng nästa vänster" är ju som att han vill att du ska svänga nästa vänster, oavsett om den är enkelriktad eller ej.

Vet läraren att det finns enkelriktade vägar som man inte kan köra in på så säger han "sväng nästa lämpliga vänster".

Förut var det ju också så att uppkörnigsgubben gick ut ur bilen och sa att man skulle köra en meter framåt eller nåt i den stilen.
Gjorde eleven detta så kuggades han/henne pga. att man inte får köra själv i bilen utan någon vuxen med behörighet.

Men allt sånt här har dom väl tagit bort numera ?

Jonathan skrev:
Förut var det ju också så att uppkörnigsgubben gick ut ur bilen och sa att man skulle köra en meter framåt eller nåt i den stilen.
Gjorde eleven detta så kuggades han/henne pga. att man inte får köra själv i bilen utan någon vuxen med behörighet.

Men allt sånt här har dom väl tagit bort numera ?
Men fy va taskigt...

Jag tog inte mitt körkort förrän jag var 20, kände att det var dags då, var nog sist av polarna tror jag. Tog en mängd körlektioner, allt gick bra så länge vi var utanför stan men så fort vi kom in i centrum fick jag panik och hittade på både det ena och andra, tur att körläraren har broms på sin sida...:rofl Hade en jättebra körlärare som tom tog sig tid att köra med mig efter arbetstid. Var väl egentligen inte psykiskt redo för att köra upp men det hade jag nog aldrig blivit iof. Gjorde några missar på uppkörningen men fick ändå lappen, tror fortfarande att det var körläraren som mutat killen från vägverket. Glad blev jag iaf! :) Nu vet jag inte vad jag skulle ta mig till om jag inte hade körkort.

Last edited:
nå hur gick det?!!?

jag klarade det idag iaf! satan va skönt!

Grattis till kortet! Nu har du laga rätt till att köra med stödhjul!! :tummenupp
Det var väll inte så svårt?

Jodå jag fixade det, känns jävligt skönt att ha fått det avklarat nu iallafall.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg