B King TURBO Carbon Edition

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Då var man igång med sitt första två hjuls turbo bygge :)
Hojen som behöver lite mer mos är en Suzuki B King 09 Carbon Edition i dags läget ligger den på 175hk på slangen, målet är väll ca 300-350hk

För att göra detta helt rätt så tar jag hjälp av Turbo Andersson :tummenupp

Slänger upp en bild på hur de såg ut i sommaren 2013

20130515_144534.jpg

Mer bilder och info kommer, för jag har tjuvstartat lite.....
 
Härligt! Det borde väl räcka med den effekten....
 
Vi får väll se vad Turbo Andersson tycker :)
Men 175 är för dåligt :)
 
Får bara hoppas att allt går i lås som planerat.....
Kan man inte lägga upp bilder från mobilen eller surfplattan här?
Måste man använda datorn?
 
Får bara hoppas att allt går i lås som planerat.....
Kan man inte lägga upp bilder från mobilen eller surfplattan här?
Måste man använda datorn?
De funkar att ladda upp med Ipad, borde funka med mobil oxå.
Funkar på exakt samma sätt som med dator :tummenupp
 
Jag laddade upp en bild senast igår, med Tapatalk. :) Har Du Android eller Ios?
 
Kört lite med en kompis B-king och den motorn är ett kraftverk redan i originalutförande!
 
Då blev man lite sjuk då, feber och ont i hela kroppen, sovit mest hela dagen, men har provat att lägga upp bilder från mobilen och hur jag än gör så går det inte och datorn här hemma har packat ihop, men får lägga upp lite bilder när man åter är på benen och på jobbet, ingen som har Rostfritt ämnesrör 50/25 liggandes?
Jo visst är det skapligt drag i B Kingen, men har man kört en Quad med R1 Turbo motor med 300+hk så blir Kingen lite slö :)
 
Last edited:
Nermontering på G

Sitter och häckar lite på jobbet, passar på att lägga upp lite bilder vad som hände innan jag blev sjuk....
Här börjas det att riva ner lite kåpor och avgassystem, den kommer att bli väldigt smäcker i bak utan ljuddämparna under sadeln :)
Vore nice om man kunde få tag i någon avlång kylare som man kunde montera under dom stora tank kåporna till det vattenkylda plenumet, har tittat på KL Racings Olje/Bränslekylare, men den verkar vätskan bara gå rakt igenom och då vet jag ej om den räcker till :(
Men något åt det hållet skulle vara nice, priset var ju också bra (425kr/st)

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg
 
Undertail

Så här önskar jag att det skulle se ut där bak när jag är färdig!
Skulle vara grymt nice att få upp baklyset så som på bilderna med!

helsystem undertail.jpgundertail .jpgundertray_-_new.jpg
 
Antingen blir tanken så här eller svart.......

8.jpg9.jpg
 
Det blev ingen sex gunga, de var hojen som skulle upp i taket :tungan
Nu ligger svingen och fälgarna hos pulverlackeraren :tummenupp

11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg
 
Då var motorn ur och snart på väg till Herr Andersson för lite kärlek och grövre topp bultar :yoparty

15.jpg16.jpg
 
Är på jakt efter ämnesrör i rostfritt i dimensionerna 50/25 alltså 50mm utvändigt och 25mm invändigt, någon som har nått sådant står och skräpar?
 
Jävla hårigt projekt ;) B-King är en hoj som jag kan tänka mig ha livet ut.
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top