DaPirate
Gudomlig sporthojare
Jag har en Suzuki B-king 2008 med Powercommander 5 och Yoshimuraslipon och har stött på lite patrull och tänkte kolla vad ni tänker. För en tid sedan så var jag ute och körde, när jag stannade och skulle starta hojen så orkade batteriet inte starta hojen och jag fick leda hojen hem. Misstänkte att batteriet börjat spöka trots att det bara var 3 år gammalt och dessutom ett Yuasa batteri (Jag har alltid haft goda erfarenheter av Yuasa batterier). Satte batteriet på underhållningsladdning över natten och dagen efter så kopplade jag in batteriet. Jag mätte spänningen och det såg bra ut och när jag hade motorn igång så fick batteriet laddning som det skulle. Efter en stund så hände det igen, batteriet orkade inte starta hojen och spänningen rasade ner till typ 6-7 Volt när jag tryckte på startknappen. Nu var det klart, batteriet har gjort sitt så jag köpte ett nytt Yuasa batteri.
I samband med detta äventyr så började FI lampan att lysa, när jag kollar i dealer mode så får jag felkod –C00. Efter att kollat i dealer mode så försvinner FI-lampan, då är allt frid och fröjd kan man tycka, men efter att jag startat och stängt av motorn några gånger alternativt kört hojen några gånger så tänds FI-lampan igen. Kan tillägga att hojen fungerar precis hur bra som helst och det nya batteriet fungerar utmärkt och laddar som det ska, men jag vill såklart inte köra runt med en FI-lampa som lyser. Vad jag förstått det som så kan ECU ha lagrade fel som måste kopplas bort med ett diagnosverktyg, jag fick ju ett spänningsfall på batteriet som antagligen ställt till nått i systemet.
Ska jag köpa ett diagnosverktyg eller finns det något annat jag kan göra? Om jag ska köpa ett diagnosverktyg, vilket rekommenderar ni? Kan denna vara något? https://www.storm-motor.fi/sv/yleis...t/muut-mittarit/mittarit/healtech-obd-suzuki/
Tacksam för alla idéer
I samband med detta äventyr så började FI lampan att lysa, när jag kollar i dealer mode så får jag felkod –C00. Efter att kollat i dealer mode så försvinner FI-lampan, då är allt frid och fröjd kan man tycka, men efter att jag startat och stängt av motorn några gånger alternativt kört hojen några gånger så tänds FI-lampan igen. Kan tillägga att hojen fungerar precis hur bra som helst och det nya batteriet fungerar utmärkt och laddar som det ska, men jag vill såklart inte köra runt med en FI-lampa som lyser. Vad jag förstått det som så kan ECU ha lagrade fel som måste kopplas bort med ett diagnosverktyg, jag fick ju ett spänningsfall på batteriet som antagligen ställt till nått i systemet.
Ska jag köpa ett diagnosverktyg eller finns det något annat jag kan göra? Om jag ska köpa ett diagnosverktyg, vilket rekommenderar ni? Kan denna vara något? https://www.storm-motor.fi/sv/yleis...t/muut-mittarit/mittarit/healtech-obd-suzuki/
Tacksam för alla idéer

men nu sitter den där i alla fall