B-King, åsikter efter 130 mil...

Knubblo

Lev nu, dö sen
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
GSX-1300BK (B-King)
B-King, åsikter efter 130 mil...BILDER !!

Hej,

Ny redogörelse efter 250 mil...

De

Last edited:
Mycket intressant läsning. Tack för att du tog dig tid att skriva ner dina intryck.

Fyra utblås är jävligt rått :)

Last edited:
Väldigt intressant läsning. Finns ingenting så bra som egna utvärderingar. Brutalt snygga utblås, btw.

Vad är det för utblås på bilderna?

Hej,

Det är specialdesignade blås av Yoshimura endast för B-King. Går tyvärr inte att köpa via Boove (import) tror jag (åtminstone inte ännu). Finns med i Suzuki Sveriges prislista, till det facila priset av 17500 kr och kan naturligtvis beställas därifrån för alla auktoriserade Suzuki-ÅF. Finns som PDF att ladda ned på suzuki.se.
Jag har inte fotat min hoj ännu men blåsen ser ännu bättre ut när man som jag tagit bort bakskärmen och ersatt med Yoshimuras snygga nummerplåtshållare och dito miniblinkers. Kostar i paketlösning ca 2500 hos dom flesta mc-handlare och passar som handsken på B-King. Återkommer med bilder när jag tvättat min hoj (senare i helgen).

/Knubblo

Trevlig läsning :tummenupp
Blir lite sugen att provköra när du beskriver vridet.....150 NM, galet, och jag som tyckte att jag hade vrid i min twin :gnissla

Har kört lite Hayabusa i ett Motorrad-test och måste säga att motorn är aningen grym... Och kan tänka mig i ett "fighterchassi" att det måste kännas helt sjukt.

"Tanken är "liten" 16,5 liter. När jag körde landsväg kom jag som längst 25 mil sedan blinkade andra reserven då första indikerar redan vid 3,8 liter och den andra vid 1,8 liter kvar. 25 mil gavs med motorvägsfart konstant 140-150 km/h utan paus. Skulle man kört 110 tror jag att man kanske skulle kunna nå strax under 30 mil på en tank."

Kan det verkligen stämma?? :va

Bra skrivit och rolig läsning :tummenupp

...

... Döm om min förvåning när den ca 250-260 tunga hojen med mig på (195 cm, 101 kg) svänger lättare än min gamla Gixxer 1000 K2. ...

Känslan av att sitta med brett upprätt styre istället för att hänga på handlederna ger bättre överblick vid acc och en känsla av att man har bättre kontroll. ...

så försvann min kompis R1 (-05) i backspegeln direkt....

Intressant läsning... kan bara notera att om man hänger på handlederna blir vilken sporthoj som helst ganska trögsvängd :tungan

Sen får nog kompisen peta i 2:an nästa gång...:D

Den hojen är riktigt fet alltså!
Man kanske ska fira återkomsten av körkortet med en ny hoj i vår.. :)

Schyst läsning! Kanske ska uppgradera mig från min 600? ;)

Mycket intressant läsning. Tack för att du tog dig tid att skriva ner dina intryck.

Fyra utblås är jävligt rått :)

Håller med!
Suveränt att du skrev ner dina tankar, helt klart intressant. :tummenupp Har varit och provkört en B-King för ett tag sen och vart imponerad, trodde den skulle kännas tung och osmidig men det gjorde den inte. Påminner om många som sa att en Hayabusa är klumpig, frågade om de kört en sån..Nä, det har jag inte sa de. Hehe..pajaser.
Är lite sugen på en B-king men den är för ny än så länge, men kanske framöver, de ljuddämparna du hade är ju pricken på i, helgrymma! :yoparty

...och man kan få en sprojtans ny för 100 tusen :tummenupp

"Sist men inte minst så vill jag kommentera bakdäcket (från fabrik). När det var nytt så var det snorhalt."

Upplever samma sak på min hoj.. när det regnade så for baken som bara den..

Riktigt rolig läsning :D Verkar vara en rolig hoj :tummenupp

Trevlig läsning :tummenupp
Blir lite sugen att provköra när du beskriver vridet.....150 NM, galet, och jag som tyckte att jag hade vrid i min twin :gnissla

Nästan som min tvåventilade luftkylda otrimmade S&S-HD med originalkam.
178 Nm å bakhjulet vid 4500 rpm :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...