B-körkort i Karlstad?

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Hallå guttar och tuttar..
Nu börjar min dotter att närma sig 18-års dagen, och tänkte då låta henne ta en intensivkurs här i karlstad där jag bor, i stället för i stockholm.
Problemet är att jag inte är så hemma i karlstad då jag är från stockholm.
Så frågan är om någon här kan tipsa om en trafikskola i trakten?
 
Tingvalla trafikskola är bra, men dyra.. Jag hade nog kollat med nån av de mindre för ett bättre pris..
Delshads eller city trafikskola.. Vet dock inget om dem..
 
Jag skulle också rekommendera Karlstad Trafikskola då jag hört bra om dom, ska själv börja övningsköra där under våren för C-kort.

Men annars så finns det intensivutbildningar i Sunne: http://www.sunnetrafikskola.se/ (tar ju bara 50min med tåg Karlstad - Sunne) Köp ett pendlarkort hos Värmlandstrafik.

Även om Karlstad är litet så är det ju betydligt lättare att köra upp i Sunne :)
 
Tingvalla och karlstad trafikskola är bra.
 
Karlstads trafikskola och tingvalla har jag erfarenhet av, jag tog mina på karlstads och tjejen tog A på tingvalla (hade ingen utbildare för A just den våren) , bägge utan anmärkning. Bra lärare och ut till uppkörning så fort man är klar. Var ju några år sen nu men de hade bra rykte innan och även nu så förhoppningsvis är det samma företagskultur nu med.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top