B: Gammal goding. Mick Hueby (Mick the Kick) "NOSfearatu"

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
nosfearatu3.jpg

nosfearatu4.jpg

nosfearatu5.jpg

nosfearatu1.jpg

nosfearatu2.jpg

1986 Model, chopped, raked and chromed frame.

Engine: 810 cc, Wiseco pistons, one off stainless steel spider pipes, one off alloy surge tank, IHI RHB 32 turbo, 23 psi, Weber adjustable fuel pressure regulator, cheated air pressure sensor, 60 hp NOS-Kit, airshifter, beltdriven GSX-R alternator.

Front end: Showa forks, Hagen yokes, Spiegler 8-pot calipers, Spiegler 320 mm discs, Magura Radial main cylinder, LSL clip ons, Fischer billet wheels 3.5" and 6.5" with 120/200 Bridgestone (but Mickey Thompson soon)

Rear end: Fischer swingarm, 4 inches over with integrated air tank, Technoflex shock, Brembo scooter caliper, Spiegler scooterdisc (110 mm), 530 chain, thumb brake cylinder at left clip on.

Rest: one piece bodywork, small fuel tank, LSL footrests, tons of alloy bolts and chrome, about 500 working hours and counting.

Har alltid gillat den där bågen.
Speciellt förtjust var jag i gasmasken när jag såg den första gången för något år sedan.

Men tyvär tycker jag att gasmasken är ganska ful när jag kollar på den nu. Vet inte varför jag ändrat åsikt om det. Men den känns ganska B på något sätt. Och det som var det coolaste på hela hojen.
Hhhmmm.....
Hoppas jag inte håller på att växa ifrån sådant där... :död

Finns bara ett ord: BRUTAL!

Men gasmasken va inte snyggt. Dock ytterst personligt..

Gasmask (Skyddsmask, vissa har gjort lumpen) i all ära... Men tailen var faktiskt kriminellt ful! Men man kanske måste ha tyskröv för helhetintrycket? :va

En riktig läckerbit, hittar inte något jag skulle gjort om på den (kanske färgen på nos tuberna) men annars är den Perfekt :)

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP