Bōsōzoku-tråden

Xjell är för nybörjare som inte vågar gå hela vägen ut. En svensk företeelse i klass med att knyta näven i fickan och mumla svordomari kön till kassan bara för att 10 pers tränger sig före dig.

Jag tror ingen vågar bygga sig en äkta Bosozoku här i landet. Det längsta man vågar gå är en 70-tals haschmoppe baserat en jänke V-Twin, men inte ens det är galet nog tycker jag,
 
Xjell är för nybörjare som inte vågar gå hela vägen ut. En svensk företeelse i klass med att knyta näven i fickan och mumla svordomari kön till kassan bara för att 10 pers tränger sig före dig.

Jag tror ingen vågar bygga sig en äkta Bosozoku här i landet. Det längsta man vågar gå är en 70-tals haschmoppe baserat en jänke V-Twin, men inte ens det är galet nog tycker jag,

Ja, sannolikt är det så. Det ser man ju på resonemanget här i tråden, att alla tar ämnet allt för seriöst ungefär som att de japanska hojbyggarna tror/tycker att det är snyggt. När dom antagligen bara har roligt åt vem som kan bygga mest komiskt.
 
Ja något ska ju ta över efter kaffeskramlarna med felvända framdäck. En virago 535 kanske är ett bra utgångsämne?
 
Ja något ska ju ta över efter kaffeskramlarna med felvända framdäck. En virago 535 kanske är ett bra utgångsämne?

Poängen (om man kollar gamla dokumentärer om bikerkulturen i japan allmänt och Bosozoku i synnerhet) verkar ju vara att reta vanligt folk. Ska man ge sig in i det träsket kan man ju lika gäörna göra det ordentligt, ta ett utgångsobjekt som retar folk till max. En CBX1000 eller någon annan fin klassiker :D
 
Poängen (om man kollar gamla dokumentärer om bikerkulturen i japan allmänt och Bosozoku i synnerhet) verkar ju vara att reta vanligt folk. Ska man ge sig in i det träsket kan man ju lika gäörna göra det ordentligt, ta ett utgångsobjekt som retar folk till max. En CBX1000 eller någon annan fin klassiker :D

Det är förvisso helt sant!
Fast, frågan är om man inte skulle reta fler med en gammal fin harley. :crash
 
Stilen verkar inte ha dött ut än

UMC_18_41-hero.jpg


 
Ducati! Det syns ju på färgen!
Ja jävlar, så är det ju såklart.
Lite lättad är jag ändå att ordningen är återställd och att jag alltså fortfarande inte hittat en Harley som fallit mig i smaken.
 
ordningen är återställd och att jag alltså fortfarande inte hittat en Harley som fallit mig i smaken.
Jag höll på att falla för en upprensad wide glide i våras, den som har ankstjärt och skylten på rätt ställe. Den var såld när säsongen drog igång.

Föreställ dig en helröd flake, bortrensad passagerarsits och annat skräp där bak med smuttare sadel och bort med vindrutan och mer normalt styre. Hm, men så ser ju min Intruder ut! :hihi
maxresdefault.jpg

20210805_144917x1920.jpg
 
Jag höll på att falla för en upprensad wide glide i våras, den som har ankstjärt och skylten på rätt ställe. Den var såld när säsongen drog igång.

Föreställ dig en helröd flake, bortrensad passagerarsits och annat skräp där bak med smuttare sadel och bort med vindrutan och mer normalt styre. Hm, men så ser ju min Intruder ut! :hihi
maxresdefault.jpg

View attachment 463617
Jag tycker du skall köra vidare på att modifiera Intrudern.
Det kan ju liksom inte bli fel.
Du kommer att synas vart du än kör ?

brink.jpg

Sen måste man ju ha rätt tidstypisk klädsel när man är ute och kör. Som plus så är ju munskydd i mode just nu, så det blir inget konstigt där liksom.

brink2.jpg
 
Last edited:
Jag höll på att falla för en upprensad wide glide i våras, den som har ankstjärt och skylten på rätt ställe. Den var såld när säsongen drog igång.

Föreställ dig en helröd flake, bortrensad passagerarsits och annat skräp där bak med smuttare sadel och bort med vindrutan och mer normalt styre. Hm, men så ser ju min Intruder ut! :hihi
maxresdefault.jpg

View attachment 463617

Jo, jag generaliserar givetvis en del. Svågern har faktiskt en gammal storsida som är omåttligt tuff, så visst finns det Harleys som skulle kunna få en plats i garaget.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top