Stod vid ett rödljus och såg en MC-polis bakom mig. Massa tankar kretsa i mitt huvud, ingen regskylt, blinkers bak, ljusen och blåset ej godkända...fick panik helt enkelt och korkad som jag var försökte jag köra ifrån genom att dra på stenhårt ut på motorvägen. Körde slalom mellan bilarna in i en tunnel och körde mellan bilar/lastbilar. Hastigheten var runt 200km/h innan tunneln. Efter tunneln körde jag in i stan och hade vägspärr på min fil så jag körde motriktat mot rött mellan en buss (motfil) och rödljuset...efter en stund med full gas genom stan såg jag att mc-polisen fortfarande var hack i häl bakom mig. så jag bestämde mig för att stanna så ingen kom till skada eller att något värre skulle hända. jag gav upp, stängde av hojen och la mig ner på marken. sen drogs kortet på plats och han prata något om dagsböter.
mc-polisen var FRUKTANSVÄRT trevlig konstigt nog (dé va ingen good-cop bad-cop grej). men poliserna som kom med bilarna var asförbannade speciellt en av de som sa att jag kommer få två år för dé här, "dé ska jag se till", sa han.
Böterna oroar jag mig inte direkt över...dé é mest hur länge jag kommer va utan kort, om jag ska gå i trafikskolan igen. All info uppskattas.
korkade svar som (jag hade dragit på och bla bla bla undanbedes, tack). den här mc-polisen hade INGEN blivit av med. dé va inte vilken förare som helst bakom styret.