Gix
Produktionsutvecklare
Så har de hänt mig igen... de som inte hänt på rätt länge nu faktiskt (läs: 1 år)...
Ja fick böter för ca 1 timme sen...
Har nyligen köpt en vinterbil (Hinda Civic -86) efter att ha sålt min BMW som va BRA MYCKE bättre! Tyckte mig inte behöva någon bättre bil eftersom jag bara kör hoj på somrarna ändå, så en Civic ala 1,3 -86 duger gott att pysa fram å tillbaka till studieorten (100km.) med nu på vintern.
Bilfan går inte direkt hårt, men de e svårt att hålla jämn hastighet i backar å me så klen motor osv. som ni vet säkert...
Hann bara ca 10 km. (under vilka jag njöt av en gammal Antrax kasett "spreading the disease" bandad av LP) förrän farbror blå var framme...
jag hade hållit mig till hastightetsbegränsningen, men just här var det en nedförsbacke å bilen rullade såklart iväg i lite för hög hastighet utan att jag märkt nått.
97 på 80-väg sa Grisen jag önskade avliva...
Jag försökte allt:
- sa att man kan ju för helvete inte få fortkörningsböter me en sånhär bil
- skyllde på nedförsbacken
- skyllde på gasen som e för lätt å benet för tungt
- vägrade förstå finska
- sa vi skulle glömma det hela
- Frågade om dom fan inte hade något bättre för sig
- Försökte pruta på bötesbeloppet
- sa at jag inte visste vi hade fått vinterhastighetsbegränsningar redan..
- osv osv.
Domen blev 100 euro = ca. 920 kronor!!!
Tycker det är åt helvete fel... Jag hatar de svinen! Ja menar, de var ju inte ens me hojen, utan me en sketen Civic som knappt går hårdare, 97 på 80-väg, å när jag dessutom hade för avsikt att hålla hastighetsbegränsningen om de inte vore för den jävla backen!
Säger bara det: När jag kommer me hojen i sommar stannar jag inte!
Om ingen nu årkade läsa dehär gör de inget, de va mera en fråga om att jag måste skriva av mig!
Å inga moralpredikningar vill heller jag ha, jag bryr mig skit i moral osv. i såna här stunder... ja e för FÖRBANNAD å ALLT e SNUTENS FEL!
Ja fick böter för ca 1 timme sen...

Har nyligen köpt en vinterbil (Hinda Civic -86) efter att ha sålt min BMW som va BRA MYCKE bättre! Tyckte mig inte behöva någon bättre bil eftersom jag bara kör hoj på somrarna ändå, så en Civic ala 1,3 -86 duger gott att pysa fram å tillbaka till studieorten (100km.) med nu på vintern.

Bilfan går inte direkt hårt, men de e svårt att hålla jämn hastighet i backar å me så klen motor osv. som ni vet säkert...
Hann bara ca 10 km. (under vilka jag njöt av en gammal Antrax kasett "spreading the disease" bandad av LP) förrän farbror blå var framme...

97 på 80-väg sa Grisen jag önskade avliva...

Jag försökte allt:
- sa att man kan ju för helvete inte få fortkörningsböter me en sånhär bil
- skyllde på nedförsbacken
- skyllde på gasen som e för lätt å benet för tungt
- vägrade förstå finska
- sa vi skulle glömma det hela
- Frågade om dom fan inte hade något bättre för sig
- Försökte pruta på bötesbeloppet
- sa at jag inte visste vi hade fått vinterhastighetsbegränsningar redan..
- osv osv.
Domen blev 100 euro = ca. 920 kronor!!!

Tycker det är åt helvete fel... Jag hatar de svinen! Ja menar, de var ju inte ens me hojen, utan me en sketen Civic som knappt går hårdare, 97 på 80-väg, å när jag dessutom hade för avsikt att hålla hastighetsbegränsningen om de inte vore för den jävla backen!

Säger bara det: När jag kommer me hojen i sommar stannar jag inte!
Om ingen nu årkade läsa dehär gör de inget, de va mera en fråga om att jag måste skriva av mig!
Å inga moralpredikningar vill heller jag ha, jag bryr mig skit i moral osv. i såna här stunder... ja e för FÖRBANNAD å ALLT e SNUTENS FEL!