Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Du får nog vänta länge eller slå till nu i nån bra tillväxtkommun. Du kan glömma alla idioter som tror att priserna ska rasa 30-40%. Då får vi en depression utan like i Sverige. Det tillåter aldrig riksbanken eller regeringen.
Precis! Och på samma sätt tillåter regeringen och riksbanken inte att folkets pensionspengar raderas i börskrasher.
Och fastighetskrashen i början på 90-talet har aldrig hänt.
För övrigt tycker jag du ska läsa på lite om vilka direktiv vår riksbank har fått från regeringen. Du verkar utgå ifrån hur den amerikanska riksbanken.
Vilken målsättning riksbanken än har så tror jag tyvärr att regering och även riksbanken hellre låter inflationen äta upp folks överbelåning på bekostnad av högre räntor som kompensation åt låneinstituten.
Ökar arbetslösheten i Sverige så att många blir långtidsarbetslösa då kommer vi nog att se ett stort prisfall på bostäder runt om i Sverige. Värst kommer det att bli i storstäderna där man har belånat sig mest. Bankerna kommer att tvinga folk till det. Så länge folk kan hålla sig flytande då kommer nog inget radikalt att hända. Men förvärras krisen som pågår runt om i världen. Då kommer inte ens vårt trygghetssystem att rädda bostadsmarknaden.
Det tror jag också men det du säger kommer nog inte ske förrän regeringen ändrar riksbankens inflationsmål. Och innan det sker så kommer det hinna flyta mer blod.
Last edited: