Börsaffärer

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Svart ZX9R -98
Någon som handlar aktivt med aktier eller optioner? Optioner är ju förövrigt börsens sporthojar :D Har varit lysande tider på börsen nu ett par år! Synd bara att man mestadels stått o tittat på, men nu har ja bestämt mig för att börja handla mer aktivt. Två trevliga optionsaffärer på 20k i vinst senaste tiden har gett blodad tand :tungan

Detta är ofta första tecknet på en stundande börskrasch. Om kvällstidningarna sedan börjar skriva tips och råd om hur man skall investera är kraschen "imminent" :tungan

SSB skrev:
Detta är ofta första tecknet på en stundande börskrasch. Om kvällstidningarna sedan börjar skriva tips och råd om hur man skall investera är kraschen "imminent" :tungan

Förstasidan på skandiabanken.se idag:
Så enkelt blir du ett aktiehandelsproffs

Agamemnon skrev:
Någon som handlar aktivt med aktier eller optioner? Optioner är ju förövrigt börsens sporthojar :D Har varit lysande tider på börsen nu ett par år! Synd bara att man mestadels stått o tittat på, men nu har ja bestämt mig för att börja handla mer aktivt. Två trevliga optionsaffärer på 20k i vinst senaste tiden har gett blodad tand :tungan

Jag får väl svara Ja på den frågan. I´m All in sedan länge och har inte tittat på. :)

Vilken optionsstrategi körde du med?

SSB skrev:

Jo så har det hetat men faktum är att man kunde läsa kvällstidningstips redan hösten 2003 och framåt. Exakt hur de har gått vet jag inte.............

ah17 skrev:
Vilken optionsstrategi körde du med?

Köpte nakna köpoptioner i omx för runt 4000kr båda gångerna. Det känns "tryggt" att bara riskera insatsen. Jag har faktiskt aldrig utfärdat någon option men de skulle va kul att testa. Gäller att man har järnkoll på läget bara så det inte går åt h-vete.

Läge att köpa lite billiga säljisar nu inför en kommande sättning kanske? Andra hälfen av december burkar ju vara bra men vi kan väl hinna med en liten rekyl först :)

Agamemnon skrev:
Köpte nakna köpoptioner i omx för runt 4000kr båda gångerna. Det känns "tryggt" att bara riskera insatsen. Jag har faktiskt aldrig utfärdat någon option men de skulle va kul att testa. Gäller att man har järnkoll på läget bara så det inte går åt h-vete.

Läge att köpa lite billiga säljisar nu inför en kommande sättning kanske? Andra hälfen av december burkar ju vara bra men vi kan väl hinna med en liten rekyl först :)

Okej, där ser man. Själv är jag utställare.

Agamemnon skrev:

aktiemupp här!
runt 25K har ja satsat.

Men har väl inte gått sådär jättebra för min del, plus minus noll typ.:3freak

Dock hoppas man att kineserna ska göra mig lite rikare genom c2sat. och att nya generatonen spelkonsoller ska dra lite mer pengar till speltillverkarna. :gnissla

Finns det inte folk som man kan ge 50 000:- så investerar de åt en och tar en viss procent? För oss vanligt folk också alltså? Eller är det krångligt ändå?
Jag vill ju börja på riktigt men har vare sig tid eller lust att sätta mig in i skiten just nu och har därför satsat på fonder istället, vilket är helt meningslöst att spara pengar på. Har gått ca 5000:- + på 3 år! :näsblod

Dee_cati skrev:
Finns det inte folk som man kan ge 50 000:- så investerar de åt en och tar en viss procent? För oss vanligt folk också alltså? Eller är det krångligt ändå?
Jag vill ju börja på riktigt men har vare sig tid eller lust att sätta mig in i skiten just nu och har därför satsat på fonder istället, vilket är helt meningslöst att spara pengar på. Har gått ca 5000:- + på 3 år! :näsblod
Jo, ge pengarna till mig så investerar jag dom åt dig mot en avgift på 10% årligen.

sgtpepper skrev:
Jo, ge pengarna till mig så investerar jag dom åt dig mot en avgift på 10% årligen.

Hmmm, kan du garantera en ökning på mina stålar och ge mig en försäkring om att du inte drar med dem så låter det ok. Annars får du ju även 10% på förlusten :D

Ge dem till mig! Jag har förvandlat 4000 kr till 25 000 kr (525%) på 1 månad! Fatta vilken årsavkastning vi snackar om! :D

Agamemnon skrev:
Ge dem till mig! Jag har förvandlat 4000 kr till 25 000 kr (525%) på 1 månad! Fatta vilken årsavkastning vi snackar om! :D

Det är iofs sant... Hmmmm, visa mig ett liknande resultat nästa månad så ska jag sätta in lite pengar på ditt konto :)

Dee_cati skrev:
Det är iofs sant... Hmmmm, visa mig ett liknande resultat nästa månad så ska jag sätta in lite pengar på ditt konto :)

Varför inte läsa på lite på Morningstar.se? Därefter kan du överlåta cashen till proffs istället för någon som just kommit på att optioner är lösningen på all världens problem för alla, speciellt de okunnigas. ;)

Dee_cati skrev:
Det är ju precis vad fonder gör! Problemet är att många är så stora så att dom inte kan vara lika aktiva som mindre förvaltare, börjar en stor fond sälja av så sjunker kursen. :3freak Byt fonderna om d inte funkar!
Lösningen för dig är att bli mycket rikare. Då kommer folk som jobbar med sånt att kontakta dig och bjuda dig på gratis mat etc.
Inte hundra, men om jag minns det hela rätt så får en person som jobbar med att förvalta andra privatpersoners pengar inte tradea med sina egna. (Tror att motiveringen är att han isf kan trixa med kursen med andras konton för att få bra affärer med sitt eget konto.) Därför är det svårt att hitta någon, du kan ju göra en informell överrenskommelse men uppenbarligen är det svårt att bli av med risken för blåsning utan kontrakt.

Markus skrev:
Varför inte läsa på lite på Morningstar.se? Därefter kan du överlåta cashen till proffs istället för någon som just kommit på att optioner är lösningen på all världens problem för alla, speciellt de okunnigas. ;)

Tack för förtroendet :) Jag är faktiskt inte helt grön. Min första optionsaffär gjorde jag för ca 10 år sedan. Sedan har jag varit mer eller mindre aktiv pga tidsbrist. Har en morbror som sysslat med börsen på heltid i 45 år och med optioner sedan mitten av 80 talet som lärt mig det jag kan. Allvarligt talat skulle jag faktiskt aldrig göra affärer för någon annans räkning, och rakt inte några optionsaffärer. Om jag har talang så tjänar jag hur mycket pengar som helst på egen hand och behöver således inte pengar från någon annan. Med dagens finansiella instrument behövs inga stora pengar för att få god avkastning.

Och dom där "proffsen" ger jag inte mycket för. Oftast ger det bättre resultat att göra tvärtemot deras rekommendationer. Om de haft någon talang skulle dom inte sitta och skriva en massa smörja utan gjort affärer för egen del.

Markus skrev:

Vad kan det kosta då och vilka summor är det vi pratar om när det gäller investering? 50k kommer man inte långt på och jag har svårt att tro att det finns proffs som är villiga att placera summor utan en extra nolla på det hela?

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back